2012. október 14., vasárnap

Strukturált PvP: A Jéghegy

Jonathan Sharp a Guild Wars 2 PvP-jének (közeli) jövőjéről

Nekünk itt az ArenaNet-nél szenvedélyünk a játékunk. Úgy értem… beteges szenvedélyünk. Azt akarjuk, hogy a Guild Wars 2 jó legyen, és szeretnénk, hogy a játékosok élvezzék. Még ha a teljes tökéletesség elérhetetlen álom is, akkor is arra törekszünk, a fenébe is!
Azon vágyunkból kifolyólag, hogy a lehető legjobb játékot hozzuk létre, iterálunk. Rengeteget. Veszünk egy ötletet, felépítjük, teszteljük, változtatunk rajta, újra teszteljük, hozzáadunk valamit, tovább teszteljük, elveszünk valamit, megint tesztelünk… szóval értitek.
Tehát, amikor azt mondjuk, hogy csak akkor mutatunk meg valamit, “amikor az készen van”, akkor azt tényleg úgy gondoljuk. Nem akarunk róla beszélni egészen addig, amíg készen nem állunk rá, hogy bemutassuk, mivel változhat. Lehet, hogy előállunk egy jobb ötlettel, lehet olyan adatokhoz jutunk, amelyek azt mutatják, hogy valamin változtatni kell, vagy lehet, hogy találunk egy új megoldást a tesztelés során, amely jobb, mint az eredeti ötletünk. A játékfejlesztés már csak így működik. Nem akarunk túl korán beszélni nektek dolgokról, hogy aztán közben azok megváltozzanak. Nem akarunk üres ígéreteket tenni. Akkor szeretünk beszélni a dolgokról, amikor azok készen vannak. Minden tökéletes lesz így? KIZÁRT. De azért ez továbbra is cél.
A strukturált PvP (sPvP) a Guild Wars 2 egyik alapmechanizmusa, és elég hatalmas. Azok az új dolgok, amiket az sPvP-hez hozzá kívánunk adni, hogy egy hasonlattal éljek, olyanok, mint egy jéghegy. Több, mint amit eddig elmondhattunk. Mint minden más játéktípus esetében, az sPvP-beli újdonságokról is akkor beszélünk, amikor azok készen vannak. A játékot néhány kulcsfontosságú elemmel jelentettük meg, de rengeteg olyan elem volt még, amelyeket be akartunk mutatni, ám ezek egyszerűen nem készültek el a megjelenésre. Így most szeretnénk néhány közelgő újdonságról beszélni, amelyek, egészen eddig, a metaforikus jéghegyünk vízalatti részén helyezkedtek el.
Először is, beszéljünk az ingyenes automatikus bajnokságokról [free automated tournaments], az új, fizetős automatikus bajnokságokról [paid automated tournaments] és a köztük lévő különbségekről. Mindezek után pedig beszélünk még egy másik új elemről, a custom arénákról.

Ingyenes automatikus bajnokságok

Az ingyenes automatikus bajnokságok azok, amiket most is játszani tudtok. Sok játékos (a mi számaink alapján) kipróbálta őket, és úgy tűnik, élvezték is. Az ingyenes automatikus bajnokságok célja, hogy barátságos legyen az új játékosokkal azzal, hogy az emberek véletlenszerűen alkothatnak csapatot és próbálhatnak meg valami remek zsákmányt nyerni. Akár egyedül is játszhatod őket, ilyenkor a játék automatikusan berak egy olyan csapatba, ahol hiányzik egy ember. Az elképzelés az, hogy ezek nyitottak mindenki számára, és itt találkozhatnak az új játékosok más új játékosokkal.
Miután a játékosok belemélyesztették fogaikat az ingyenes automatikus bajnokságokba és úgy érzik, készen állnak, akkor várhatóan belépnek majd a fizetős automatikus bajnokságba, ahol a versengés még élesebb.
Íme az ingyenes automatikus bajnokságok jutalmi rendszere:
Első hely – 1 Gold Free Tournament Reward Chest, 300 glory, 300 rang pont
Második hely – 1 Silver Free Tournament Reward Chest, 200 glory, 200 rang pont
Harmadik hely – 1 Copper Free Tournament Reward Chest, 100 glory, 100 rang pont
Negyedik hely – 1 Copper Free Tournament Reward Chest, 100 glory, 100 rang pont
Ötödik hely – Nincs jutalom
Hatodik hely – Nincs jutalom
Hetedik hely- Nincs jutalom
Nyolcadik hely – Nincs jutalom
Ahogy láthatjátok, az első négy csapat kap glory-t (amit a Heart of the Mists-ben esztétikai jutalmakra költhetnek), rang pontokat (amik segítségével egyre menőbb lehetsz, ahogy lépkedsz előre sPvP-ben) és különböző jutalom ládákat.

Fizetős automatikus bajnokságok

Miután a játékosok hozzászoktak a játékhoz és megtanulták az sPvP alapjait, valószínűleg készen állnak, hogy képességeiket más tapasztalt játékosokkal is összemérjék a fizetős bajnokságokban. Ezek a bajnokságok hasonlóak az ingyenes automatikus bajnokságokhoz, de azért van pár kulcsfontosságú különbség.
Ahogy a nevéből kiderül, a fizetős automatikus bajnokságba van belépési díj. Jegyekre lesz szükséged, hogy a fizetős bajnokságokba beléphess. Ezeket a jegyeket megveheted a gem store-ban, találhatsz ilyeneket az ingyenes bajnokságokon nyert ládákban és kapod is őket, amikor növekszik a rangod.
Ezek a bajnokságok az ÖSSZES résztvevő csapatot jutalmazzák, és átlagban a jutalmak is jobbak, mint az ingyenes bajnokságokban. A sikeres csapatok remek jutalmakat nyerhetnek el a fizetős bajnokságokban, de jónak kell lenned, ha elől akarsz végezni. Arra számítunk, hogy a tapasztaltabb PvP játékosok elkezdenek átvándorolni a fizetős bajnokságokba, mivel a kockázat/jutalom sokkal nagyobb, mint az ingyenes automatikus bajnokságokban.
A fizetős bajnokságokban matchmaking sincs. Egy előre összeállított csapattal kell jönnöd, ami azt jelenti, hogy az ÖSSZES csapat szervezett lesz – nem lesz olyan, hogy előre összeállított csapat fog harcolni pick-up csoportokkal, ahogy az megesik az ingyenes bajnokságokban.
Íme, a fizetős automatikus bajnokságok jutalmi rendszere:
Első hely – 1 Gold Tournament Reward Chest, 360 glory, 360 rang pont, 180 Gem
Második hely – 1 Silver Tournament Reward Chest, 240 glory, 240 rang pont, 120 Gem
Harmadik hely – 1 Silver Tournament Reward Chest, 120 glory, 120 rang pont, 4 bajnoksági jegy
Negyedik hely – 1 Silver Tournament Reward Chest, 120 glory, 120 rang pont, 4 bajnoksági jegy
Ötödik hely – 1 Copper Tournament Reward Chest
Hatodik hely – 1 Copper Tournament Reward Chest
Hetedik hely– 1 Copper Tournament Reward Chest
Nyolcadik hely – 1 Copper Tournament Reward Chest
Igen, jól látjátok: a fizetős bajnokságokban gemeket is lehet nyerni. Ha IGAZÁN jó vagy a GW2 sPvP-ben, akkor gemeket tudsz termelni, miközben a fizetős bajnokságokban játszol. Szerintünk ez elég király. Ezeket a gemeket bármire használhatod a store-ban, beleértve további bajnoksági jegyek vásárlását.

Custom arénák

Rendben. Megvan a builded. Megvan az 5 fős csapatod, és igazán jól működtök együtt. Szeretnél egy helyet, ahol gyakorolhattok. Szeretnél egy helyet, ahol más csapatokat hívhatsz ki (és kihívás alatt azt értem, hogy le akarod csapni azokat a bohócokat, akik lehordtak egy korábbi bajnokságban!!!). Szeretnél csak az általad kiválasztott térképeken játszani. Szeretnél egy olyan helyet, ahol te és a barátaid anélkül játszhatnátok, hogy bármilyen más ember beleszólna abba.
Mit teszel ekkor?
Kibérelsz egy custom arénát.
A custom arénák különleges PvP térképek, amiket játékosok bérelnek ki, ezekre jelszavat lehet beállítani, gyakorló játékokat lehet tartani és stratégiákat lehet gyakorolni. Ezek segítségével más csapatokat is ki lehet hívni, titokban lehet dolgozni a buildeken, és 1 az 1 ellenben is megmérkőzhetsz a barátoddal. A szervert mindenki számára megnyithatod, beállíthatod a kedvenc térkép rotációdat, vagy a saját arénádra jelszavas védelmet is tehetsz, így az a magán kiképzőbázisodként fog működni.
Arra számítunk, hogy a custom arénák hatalmas lökést fognak adni az sPvP közösségnek. Ezeknek a bérelhető arénáknak a segítségével csapatokra lehet oszlani, lehet egy helyed, amit a magadénak mondhatsz, és akár a magán bajnokságodat is megrendezheted. Úgy állítod be az arénát, ahogy akarod (a megadott paramétereken belül) és kiválaszthatod, mely térképeken akarsz játszani.
Egy jövőbeni blog posztban részletesebben is beszélünk majd a custom arénákról, azok beállítási lehetőségeiről és a kibérlésük módszeréről.
A custom arénák kulcsszerepet fognak játszani a GW2 sPvP-jének növekedésében, de van még más is. Ezzel pedig el is érkeztünk a…

Miért ezek, miért nem mások?

Mi mindig hallgatunk a játékosainkra, és számításba vesszük a visszajelzéseiket, ötleteiket. Több oldalon is figyelemmel kísérjük a fórumokat. Elolvassuk a Guild Wars 2 cikkek alatti hozzászólásokat. Levesszük a guild tag-ünket és beülünk a zsúfolt térképekre, ahol kihallgatjuk a beszélgetéseiteket és a szabad véleményeteket. Ki figyel a figyelőkre? Mi.
Sok dolgot meghallottunk abból, amit kértetek. Az igazság az, hogy számos elem, amit kértetek, benn lesz a jövőben. Az, hogy nem csinálunk mindent, amit szeretnétek, akkor amikor szeretnétek, nem jelenti, hogy nem is figyelünk rátok. Rengeteg dologról szeretnénk beszélni – de még nem most. Azok az elemek, amiket most hozzáadunk, hosszútávon fogják segíteni az sPvP közösség növekedését, de van még tennivaló. Megismétlem, nem szeretünk beszélni azokról a dolgokról, amiknek a bemutatásával még nem állunk készen. Nem szeretjük az üres ígéreteket és tudjuk, hogy ti sem. Ugyanakkor szeretnénk, ha tudnátok, hogy jönnek még új dolgok! Ezt az egyensúlyt szeretnénk fenntartani ezzel a blog poszttal.
Szóval, miért a fizetős bajnokságokat és a custom arénákat tesszük be először? Miért nem mást?

Fizetős bajnokságok: Láttuk a fórumokon, hogy az új játékosok megijednek, amikor sokkal tapasztaltabb játékosokkal harcolnak ugyanakkor a tapasztalt játékosok gyakrabban akarnak egymással találkozni bajnokságok közben. Az ingyenes és fizetős automatikus bajnokságok segítségével a két játékosbázis könnyebben megtalálja, amit szeretne. Az új játékosok több időt fognak az ingyenes bajnokságokban tölteni, amíg készen nem állnak, hogy megfizessék a belépési díjat egy bajnokságra, míg a tapasztalt játékosok valószínűleg a fizetős bajnokságok felé fognak húzni, aminek segítségével gyakrabban nézhetnek egymással farkasszemet.

Custom arénák: Tudtuk, hogy a custom arénák berakása sokat fog jelenteni a közösség számára, ezért a cégen belül prioritást kapott ez az elem. Vannak mások is, amik ugyanolyan fontosak, mint a custom arénák és ezeket be is fogjuk rakni, de szerettük volna, ha játékosok képesek arénákat bérelni, mielőtt bármilyen más eSport elemet berakunk a játékba.


A jéghegy többi része

Rengeteg dolgot fogunk még berakni a későbbiekben, de ezekről még nem fogunk beszélni.
Tudjuk, hogy a leaderboard-ok fontosak.
Tudjuk, hogy a meccsek megtekintésének lehetősége fontos.
Tudjuk, hogy a nagyobb bajnokságok fontosak.
Tudjuk, hogy a streaming fontos.
Figyelünk rátok, és halljuk, amit kértek. Szeretnénk, ha az eSport világméretűvé nőne, és ez jelentős mértékben befolyásolja a gondolkodásunkat, itt az ArenaNet-nél. Az sPvP térképeket a kommentátorokat figyelembe véve tervezzük. Gondolunk a stream-elésre és arra, hogy hogyan fog teljesíteni a játékunk stream közben, amikor új játékosok tanulják azt. Az irodában eSport visszajátszásokat/stream-eket nézünk. GW2 gamecast-okat nézünk Youtube-on. Gondolunk arra, hogy hogyan fognak az emberek bajnokságokat (kicsiket és nagyokat) szervezni a custom arénákban. Ebéd közben eSport meccsekről beszélgetünk. Gondolunk arra, hogy hogyan tudunk a legjobban új játékosokat bevonni a játékba, miközben a profi játékosok számára is megadjuk a lehetőséget hírnevük öregbítésére. Gondolunk arra, hogy hogyan lehetne tömegeknek bemutatni a magas szintű meccseket. Komolyan… rengeteget töprengünk az eSport-on. Nem csupán a GW2 tekintetében, de arra is gondolunk, hogy az egész világon növeljük az eSport-ot.
A fizetős bajnokságok és a custom arénák a közeljövőben lépnek működésbe – a fizetős bajnokságok jönnek először, majd a custom arénák. Majd amikor ezekkel készen vagyunk, elkezdünk dolgozni további elemeken. A Guild Wars 2 versenyszerű PvP-je megteszi az első lépéseket, csapatok kezdenek szerveződni, és néhány kulcsfontosságú elem kezd el megjelenni. De végeztünk a munkával?
Dehogy.
Mi úgy látjuk, hogy a Guild Wars 2 sPvP-je bár megjelent, messze van még a befejezett állapottól.
-Jonathan “Chaplan” Sharp

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése