2012. október 1., hétfő

GW2: Öt Terület, Amin Még Javítani Kellene Part.2


Emberek, nem gondoltam volna hogy az előző rész ilyen indulatokat fog kiváltani, mindenki megjött megmondani a tutit, nem is tudtam hogy van ennyi olvasónk:) Én mondom nektek ami itt folyt az az igazi PvP. Nem holmi GW2 WvW, meg sPvP, ez mind hókifli, a mi komment szekciónkból kéne szerver szintű laddert építeni. Na de ha ez kell, akkor ez kell, jöjjön a következő rész, fortyogjon a savkondér, lobogjon a flame. Ide gyűljön aki duelezni akar:) És ha ez még nem lenne elég: a következő posztom teljes review lesz a GW2-ről, és sok mondanivalóm van. Stay tuned.

WvW sorbanállás
Na de maradjunk a tárgynál. Az mai első (összességében a harmadik) gond a wvw queue, meg úgy általában a wvw. Ez a mi szerverünket kevésbé érinti, de ha már a készítők is írnak róla, akkor a dolog nem tréfa. Vicces, nem gondoltam volna hogy az Eternal Battlegrounds elnevezése tudatos, de úgy látszik már előre próbálták tudatalattiban is felkészíteni a játékosokat, hogy milyen várakozási idők várhatóak (eternal, háhá). Emellett még azt is tanácsolják, hogy ha valahová nem tudsz bejutni, akkor menj másik helyre harcolni…na, de mi van ha a guildchat hangos attól, hogy segítség kéne stonemistnél, te pedig nem tudsz odamenni? Számtalanszor volt, hogy bevettek teambe Gigáék, aztán a másik mapről néztem a történéseket és vártam hogy sorra kerüljek…néha 15-20 percig is, ami másfél órás játékidőnél elég irritáló.

Írtam korábban, hogy átlagban a szerver 30%-a próbál bejutni wvw-re. Átlagban. Azaz vannak olyan szerverek, ahol ennél sokkal többen ilyen pl. a Jade Quarry ahova tudatosan gyűltek a hardcore PvP guildek. Namost ha ez az egyetlen értelmes endgame a GW2-ben, te pedig nem tudsz bejutni oda, akkor mit szólnál? Na ugye. Sajnos ez egyértelműen összefüggésben van a dungeon fail-el, amiről korábban beszéltem, így még többen próbálnak szerencsét, ami alapvetően jó.
Sajnos a kezdetben óriásinak beharangozott térképek igazából nem nagyok. Amennyire tudom a DAoC-ban ennek a méretnek simán az ötszöröse volt. És igen hamar oda lehet érni mindenhova, pláne kis speed buffal. És miért kellett copypastelni a térképeket, tök jó lett volna három egyedi borderlands, miért kellett lemásolni.
Hozzátenném még, hogy a server pride nem igazán életszerű, amikor ingyen lehet a szerverek között ugrálni. Unod a whiteside ridge derpeket? Arenanet rád is gondolt, ingyen mehetsz Underworldre az elitek közé.
Mindenesetre a WvW még így is az egyik legjobb része a játéknak, de volna mit fejleszteni rajta és félek a core problémákat nehéz lesz megoldani (queue, map méret)

Respeccing



Ettől mászom a legjobban falra. És itt bejön a képbe mind a PvE, PvP, WvW, Dungeon és a vízalatti harc. Borzasztóan zavar, hogy ha egyszer beállítom a traitjeimet, akkor az jó mondjuk PvE-re, de abszolút nem jó PvP-re, vagy víz alá.
Borzasztóan sok idő megy el vele, hogy a traitjeimet rendezgetem, arról nem is beszélve hogy ha egyszer véletlenül mellényomok, akkor máris fizethetem ki az árat újra. Vegyük pl. a staff mastery traitet, ami gyorsítja a a staff skillek recharge idejét. Amikor víz alá megyek a fegyver skillek automatikusan vízalatti fegyverre váltanak, míg a slot skillekből a játék eltárolja  a víz alatt használhatóakat, de traitből ilyesmi nincs. A traitjeim jórésze konkrétan haszontalan a víz alatt. Nekrónál ez úgy néz ki, hogy megyek a jó kis condition welljeimmel a felszínen, majd hirtelen minion master leszek a víz alatt…
A dungeonbe pedig ideális esetben egészen más build kéne mint normál PvE-re, de egész egyszerűen nincs kedvem nekilátni rendezgetni a dolgot. Nem csak a pénzről van szó, mert 3.5e nem egy nagy összeg, hanem a maceráról. Volt hogy átrendezgettem a skilleket, azt feloszlott a team, és duzzogva csinálhattam mindent vissza.
Borzasztóan hiányzik hogy legyenek eszközeim hozzá, hogy gyorsan és hatékonyan átrendezhessem a skill + trait combokat. Azért idegesít ez mérhetetlenül, mert GW1-ben ez már egyszer megvolt. Legalább ugyanazt a szintet hozhatnák, ha már ott megoldották ezt a problémát. Azért fura mindez, mert máshol meg abszolút tetten érhető a komfortra való törekvés, hát hogy hagyhatták ezt ki (vagy a másik, a guildnél, hogy ki mikor logolt be utoljára)

Vízalatti harc



Ez még egy olyan dolog, amitől kiver a víz. Nem elég, hogy a vízalatti skillek borzasztóak és – mint előbb írtam – sokszor a traitek abszolút nem is jók oda, de legalább cserébe 5x annyi mob van, akiket a fentiek miatt nehezebb is megölni.
Értem én hogy 3D, meg nem akarták, hogy a játékosok komótosan elsasszézzanak a veteránok alatt/felett, de nálam ez leginkább úgy csapódik le, hogy kicsit ügyetlenül mozgok csata közben, aztán jól a fejemre húzok egy raklapnyi kraitet, akik jól elcsámcsognak a zsenge combjaimon.
Ezek együttes hatásaként azt sikerült elérni, hogy amint vizet érek, már nézem a legközelebbi kiúszási lehetőséget, nyűglődjön ott, akinek két anyja van. Vagy kicsalom a felszínre a halakat, ami szintén érdekes:)
Nagyjából ezek tehát amikkel fenntartásaim vannak, hamarosan következik majd a teljeskörű GW2 review bodaster módra, köszönöm a figyelmet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése