2012. október 19., péntek

Fizetős vagy Ingyenes!?


A tegnapi nap folyamán Vulcanius nevű olvasónk és több WvW után érdeklődő/rajongó játékos felvetett egy lehetséges cikk témát a Variance blog chatjén. Nagyon érdekesnek találtam a felvetést, szóval úgy döntöttem, hogy papírra (azaz képernyőre) vetem gondolataimat. A kérdés az volt, hogy ha fizetőssé tennék a szerverváltást, az javítana-e a kevesebb népességgel rendelkező szerverek WvW-s teljesítményén illetve, hogy milyen hatással van a free (azaz ingyenes) váltás a WvW-re és a kisebb szerverekre?
Az én véleményem az, hogy a fizetős transfer nem oldaná meg a problémákat, hanem inkább újakat idézne elő. Úgy gondolom, hogyha bevezetnék ezt a rendszert, akkor amíg még lehet a legtöbb WvW-zni komolyabban szándékozó játékos áttelepülne nagyobb populációs szerverekre és kb. a nagyobb szerverek tele lennének a kisebbek pedig ugyanúgy gyengébbek maradnának a harcok során. Persze mondhatnánk, hogy mindig jönnek újabb játékosok és egy idő után az alacsonyabb népességű szerverek is tele lesznek, mégis azt mondom, hogy a nagyobb WvW-s guildek a picik közelébe sem fognak szagolni és sajnálatos módon a mostani rangsoroló rendszer kb. ugyanazokat a guildeket tenné össze így is, úgy is, maximum az első 9 szervernél lenne érezhető verseny.


Egyébként sem vagyok annak a híve, hogy egy ilyen alap szolgáltatásért (bármelyik MMO-ról is legyen szó), pénzt kérjenek. Szerencsére, az ArenaNet azt ígérte, hogy amíg nem lesz bent a Guesting rendszer (amiről mellesleg már hónapok óta nem hallottunk semmit), addig ingyenes marad a szerverváltás. Remélem ki is tartanak eme ígéretük mellett.
Természetesen az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy ha a készítők nem tesznek semmit, akkor sanyarú sors fog várni a kisebb szervereken lévő WvW fanatikusokra. Szerintem hamarosan cselekedni fognak ez ügyben, mivel ők is tudják, hogy ez így nem jó.
Mindenesetre, tegnap óta én is gondolkodtam a probléma megoldásán és szeretném megosztani veletek ötleteimet.

Ösztönzés:
Ezt az ötletemet találom a legkreatívabbnak és legszimpatikusabbnak. Egyrészről senkit nem büntetne azért, mert WvW domináns szerveren van, másrészt viszont okot adna, amiért érdemes lenne kisebb szerverre látogatni.Ennek az ötletnek az lenne a lényege, hogy akik alacsonyabb populációs szerverre költöznének, illetve ott vitézkednének, valamiféle jutalmat kapnának.
Tegyük fel, hogy 3 szervert sorsolt össze a rendszer. Az első kettőn normális létszám van, ám a harmadik szerver kb. fele annyi játékossal rendelkezik, mint a másik kettő. Akik ott lennének, illetve odatransferelnének, azok extra jutalmakat kapnának egy keep hosszabb idejű megtartásáért, vagy a Stonemist Castle elfoglalásáért. Ez a jutalom lehetne title, gem, PvP item, egyedi ruha/fegyver, vagy egyéb fincsiség. :) (katonai sisakos tyúk mini-petet please! *.*)

Szigorítás
A következő megoldás az, hogy növeljék a cd-jét (cool down (újratöltődés)) a szerverváltásnak. Lefordítva érthető nyelvre: Ne lehessen 24 óránként szervert váltani, hanem 3-4 naponta, vagy hetente. Ez talán arra ösztönözné a játékosokat, hogy kétszer is meggondolják az átváltást. Ha emellé hozzájönne az is, hogy nem részesülhetnek az adott meccs bónuszaiból és esetleg még egy szép nerfet is kapnának, az már pláne elgondolkodtatná a költöző szelleműeket.

NPC segítség
 
Tegyük fel, hogy mi vagyunk a zöld játékosok és mi egy alacsony populációjú szerveren játszunk. Mikor belépünk a saját szerverünk Boarderlandjére, azt látjuk, hogy kb. mindent a pirosak uralnak. Ettől sajnos elszomorodunk és azt fontolgatjuk, hogy soha többé nem jövünk WvW-re, amikor is azt látjuk, hogy egy sereg ismeretlen támadó megostromol több keepet is. Mi biztos nem lehetünk, hiszen kihalt a szerverünk és már szinte mindenki feladta a meccset. Nem kell sok idő, mire rájövünk, hogy egy Charr légió és a Seraph egyik hadosztálya úgy döntött, hogy szerverünk segítségére siet és segédkeznek a várak visszaszerzésében. Miután ez sikerült, azt az ígéretet kapjuk tőlük, hogy még pár óráig csapatokat állomásoztatnak a várak környékén, időt hagyva arra, hogy védelmet építsünk ki az erődítmények körül.

Taktikai képernyő a Commandereknek
Nem tudom, hogy ez mennyire válna be, de talán az, ha egy tapasztalt stratéga nem csak a partykban, squadban lévő embereket tudná utasításokkal ellátni, hanem az egész szervert, az nem csak agyatlan zergeket eredményezne. Mindenki látná, hogy milyen utasításokat ad a főnök és azt lehetne követni. Persze, aki nem szeretné, annak nem lenne kötelező, de egy idő után úgy is oda mennek az emberek, ahol többen gyűlnek össze.
Ezen a gondolatmeneten tovább haladva az is lehetne, hogy egy egész rang rendszert bevezetnének, tábornokokkal, ezredesekkel stb.
Ez persze nem pénz alapon működne, hanem teljesítmény alapján. Aki jó WvW-ben és bizonyítottan kiérdemli, az előléptetésben részesülne a rendszer által. Minél nagyobb lenne a rangod, annál nagyobb terület látná, hogy te mit ügyeskedsz a taktikai képernyőre/térképre.

Az ötletek kombinációja
Azt hiszem, hogy ezt nem kell részleteznem. :)



Konklúzió
Sajnos azt nem tudom megjósolni, hogy ezek közül bármelyik is bekerül a játékba, csupán csak ötlet szinten vetettem fel őket. Azt viszont remélem, hogy változtatni fognak valamit a mostani felálláson, mivel ez nagyon nem jó a kis szervereknek, köztük a mi Whiteside Ridge-ünknek.
Ha sok pozitív visszajelzést szereznek ezek az ötletek, lehetséges az is, hogy elküldöm lefordítva az Anetnek, vagy esetleg a fórumukra kiteszem. :)
Ha esetleg nektek is van ötletetek, nyugodtan dobjatok róla egy kommentet.
Arra viszont kérek mindenkit, hogy kulturáltan nyújtson véleményt és ne hurrogjátok le mások ötletét, azért mert nektek nem tetszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése