2012. október 19., péntek
Fizetős vagy Ingyenes!?
A tegnapi nap folyamán Vulcanius nevű olvasónk és több WvW után érdeklődő/rajongó játékos felvetett egy lehetséges cikk témát a Variance blog chatjén. Nagyon érdekesnek találtam a felvetést, szóval úgy döntöttem, hogy papírra (azaz képernyőre) vetem gondolataimat. A kérdés az volt, hogy ha fizetőssé tennék a szerverváltást, az javítana-e a kevesebb népességgel rendelkező szerverek WvW-s teljesítményén illetve, hogy milyen hatással van a free (azaz ingyenes) váltás a WvW-re és a kisebb szerverekre?
Az én véleményem az, hogy a fizetős transfer nem oldaná meg a problémákat, hanem inkább újakat idézne elő. Úgy gondolom, hogyha bevezetnék ezt a rendszert, akkor amíg még lehet a legtöbb WvW-zni komolyabban szándékozó játékos áttelepülne nagyobb populációs szerverekre és kb. a nagyobb szerverek tele lennének a kisebbek pedig ugyanúgy gyengébbek maradnának a harcok során. Persze mondhatnánk, hogy mindig jönnek újabb játékosok és egy idő után az alacsonyabb népességű szerverek is tele lesznek, mégis azt mondom, hogy a nagyobb WvW-s guildek a picik közelébe sem fognak szagolni és sajnálatos módon a mostani rangsoroló rendszer kb. ugyanazokat a guildeket tenné össze így is, úgy is, maximum az első 9 szervernél lenne érezhető verseny.
Egyébként sem vagyok annak a híve, hogy egy ilyen alap szolgáltatásért (bármelyik MMO-ról is legyen szó), pénzt kérjenek. Szerencsére, az ArenaNet azt ígérte, hogy amíg nem lesz bent a Guesting rendszer (amiről mellesleg már hónapok óta nem hallottunk semmit), addig ingyenes marad a szerverváltás. Remélem ki is tartanak eme ígéretük mellett.
Természetesen az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy ha a készítők nem tesznek semmit, akkor sanyarú sors fog várni a kisebb szervereken lévő WvW fanatikusokra. Szerintem hamarosan cselekedni fognak ez ügyben, mivel ők is tudják, hogy ez így nem jó.
Mindenesetre, tegnap óta én is gondolkodtam a probléma megoldásán és szeretném megosztani veletek ötleteimet.
Ösztönzés:
Ezt az ötletemet találom a legkreatívabbnak és legszimpatikusabbnak. Egyrészről senkit nem büntetne azért, mert WvW domináns szerveren van, másrészt viszont okot adna, amiért érdemes lenne kisebb szerverre látogatni.Ennek az ötletnek az lenne a lényege, hogy akik alacsonyabb populációs szerverre költöznének, illetve ott vitézkednének, valamiféle jutalmat kapnának.
Tegyük fel, hogy 3 szervert sorsolt össze a rendszer. Az első kettőn normális létszám van, ám a harmadik szerver kb. fele annyi játékossal rendelkezik, mint a másik kettő. Akik ott lennének, illetve odatransferelnének, azok extra jutalmakat kapnának egy keep hosszabb idejű megtartásáért, vagy a Stonemist Castle elfoglalásáért. Ez a jutalom lehetne title, gem, PvP item, egyedi ruha/fegyver, vagy egyéb fincsiség. :) (katonai sisakos tyúk mini-petet please! *.*)
Szigorítás
A következő megoldás az, hogy növeljék a cd-jét (cool down (újratöltődés)) a szerverváltásnak. Lefordítva érthető nyelvre: Ne lehessen 24 óránként szervert váltani, hanem 3-4 naponta, vagy hetente. Ez talán arra ösztönözné a játékosokat, hogy kétszer is meggondolják az átváltást. Ha emellé hozzájönne az is, hogy nem részesülhetnek az adott meccs bónuszaiból és esetleg még egy szép nerfet is kapnának, az már pláne elgondolkodtatná a költöző szelleműeket.
NPC segítség
Tegyük fel, hogy mi vagyunk a zöld játékosok és mi egy alacsony populációjú szerveren játszunk. Mikor belépünk a saját szerverünk Boarderlandjére, azt látjuk, hogy kb. mindent a pirosak uralnak. Ettől sajnos elszomorodunk és azt fontolgatjuk, hogy soha többé nem jövünk WvW-re, amikor is azt látjuk, hogy egy sereg ismeretlen támadó megostromol több keepet is. Mi biztos nem lehetünk, hiszen kihalt a szerverünk és már szinte mindenki feladta a meccset. Nem kell sok idő, mire rájövünk, hogy egy Charr légió és a Seraph egyik hadosztálya úgy döntött, hogy szerverünk segítségére siet és segédkeznek a várak visszaszerzésében. Miután ez sikerült, azt az ígéretet kapjuk tőlük, hogy még pár óráig csapatokat állomásoztatnak a várak környékén, időt hagyva arra, hogy védelmet építsünk ki az erődítmények körül.
Taktikai képernyő a Commandereknek
Nem tudom, hogy ez mennyire válna be, de talán az, ha egy tapasztalt stratéga nem csak a partykban, squadban lévő embereket tudná utasításokkal ellátni, hanem az egész szervert, az nem csak agyatlan zergeket eredményezne. Mindenki látná, hogy milyen utasításokat ad a főnök és azt lehetne követni. Persze, aki nem szeretné, annak nem lenne kötelező, de egy idő után úgy is oda mennek az emberek, ahol többen gyűlnek össze.
Ezen a gondolatmeneten tovább haladva az is lehetne, hogy egy egész rang rendszert bevezetnének, tábornokokkal, ezredesekkel stb.
Ez persze nem pénz alapon működne, hanem teljesítmény alapján. Aki jó WvW-ben és bizonyítottan kiérdemli, az előléptetésben részesülne a rendszer által. Minél nagyobb lenne a rangod, annál nagyobb terület látná, hogy te mit ügyeskedsz a taktikai képernyőre/térképre.
Az ötletek kombinációja
Azt hiszem, hogy ezt nem kell részleteznem. :)
Konklúzió
Sajnos azt nem tudom megjósolni, hogy ezek közül bármelyik is bekerül a játékba, csupán csak ötlet szinten vetettem fel őket. Azt viszont remélem, hogy változtatni fognak valamit a mostani felálláson, mivel ez nagyon nem jó a kis szervereknek, köztük a mi Whiteside Ridge-ünknek.
Ha sok pozitív visszajelzést szereznek ezek az ötletek, lehetséges az is, hogy elküldöm lefordítva az Anetnek, vagy esetleg a fórumukra kiteszem. :)
Ha esetleg nektek is van ötletetek, nyugodtan dobjatok róla egy kommentet.
Arra viszont kérek mindenkit, hogy kulturáltan nyújtson véleményt és ne hurrogjátok le mások ötletét, azért mert nektek nem tetszik.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése