2012. október 14., vasárnap

Dungeon Útmutató: Ascalonian Catacombs


Adelbern király és bajnokai legyőzése után új veszélyek jelentek meg Ascalon katakombáiban. Mivel a Durmand Priory itt kíván kutatni, a mi dolgunk lesz, hogy segítsünk nekik és semlegesítsük a rájuk leselkedő lényeket.

Helyszín: Plains of Ashford
 
Szükséges szint: 35

Ascalonian Catacombs lesz az első dungeon, ahova explorer módba lemehetünk. Bár a szintkövetelmény 35-ös, véleményem szerint csak fejfájást okozunk magunknak, ha ezen a szinten megyünk le, megéri várni még legalább 10-15 szintet, így valamivel könnyebb dolgunk lesz. A dungeonben ezúttal nem nagyon fogunk szellemekkel találkozni, a fő ellenségeink most a graveling-ek lesznek.



A dungeonbe belépve először beszélnünk kell egy kaput őrzi Priory taggal, aki felvázolja nekünk a helyzetet, majd a kapu kinyílik. Belépve vigyázzunk a földön található dárdacsapdákra, valamint a megjelenő Graveling Breeder-re. A későbbiekben, amikor több graveling jön majd ránk, mindig a breeder-t verjük le elsőnek, mivel ez képes kisebb graveling-eket felöklendezni. Miután ezt az elsőt elintéztük befut a képbe három Priory vezető, akik elkísérnek minket a bázisukra. Itt találjuk a javító helyet, valamint itt választhatunk a három lehetséges útvonal közül. Bármelyik útvonalat választjuk is, egy darabig mindig ugyanazon fogunk haladni, tehát először lássuk ezt a rövid szakaszt, majd utána vesszük sorra a különböző útvonalakat.
Miután kiválasztottuk az útvonalat, elindulhatok lefelé egy lépcsőn. Amint a közelébe érünk egy Graveling Burrow jelenik meg az alján, gyorsan fussunk le és intézzük el, mielőtt túl sok graveling-et termelne. Érdemes rá AoE-t zúdítani, hiszen így a kikelő graveling-ek is elpusztulnak. A burrow mögötti hasadékban folytathatjuk utunkat. Ebben a teremben a jobb és baloldalt dárdacsapdák vannak a földön, valamint a szemben lévő oszlopon egy tűzcsapda, ezeket kerüljük ki. Miután átjutottunk a csapdákon, láthatunk egy lefelé vezető lépcsőt. Na ezt ne válasszuk. Helyette ugorjunk rá a kerítésre, ezzel elkerülve a lépcsőn lévő tűzcsapdákat.
A kerítésen állva már láthatjuk, hogy a lenti terem tele van kis pókokkal, míg a falon tűzköpők találhatóak. Ezeket akár a kerítésen állva is elkezdhetjük irtani, illetve le is ugorhatunk, bár a pókok, ahhoz képest milyen kicsik, elég nagyot tudnak sebezni. A lényeg, hogy a pókokat és a tűzköpőket takarítsuk ki a teremből, miközben figyelünk arra, hogy a csapat egyetlen tagja se menjen a teremben található lépcsők közelébe.
Amikor a terem tiszta, menjünk oda a lépcsőkhöz, ekkor megjelenik a dungeon első bossa, a Queen Spider. Komolyabb problémánk nem lehet vele, nem üt túl nagyokat, egyedül a mérgére kell figyelni. Az egyetlen speciális támadása a területi mérge, ez elég nagy körzetben hat és gyorsan fel tudja vele stackelni rajtunk a mérget, szóval guruljunk ki belőle, amint tudunk. Erre a harcra mindenképpen legyen nálunk valamilyen condition leszedő képesség, mivel néha mozgásképtelenné teszi a csapat egyes tagjait és ha ez a méregfelhő közepén történik, akkor az elég fájdalmas tud lenni. Miután a pókot levertük, haladhatunk tovább felfelé.



Felfelé egy szűk folyosón haladhatunk, amely tele van csapdákkal, valamint egy csoport graveling is található itt. Mint korábban említettem, érdemes a breeder-rel kezdeni a csoport megritkítását, majd jöhet a scavenger (ráugrál az emberekre, ezzel elég sok időre a földre küldi őket), majd végül a howler (üvöltő támadás, könnyű kikerülni). Miután végeztünk a csoporttal, fel kell jutnunk az emelkedő tetejére, viszont rengeteg a csapda útközben. Swiftness boon segítségével át lehet jutni, de számítsunk pár megfekvésre. Az emelkedő tetején lesz egy lánc, amit meghúzva semlegesíthetjük a csapdákat. Mikor felértünk vár ott minket még két tűzköpő, ezeket a lánc meghúzása után romboljuk le. Az emelkedő tetején néha egy véletlenszerű esemény következik be, egy troll tör elő az egyik fal mögül (hétszer voltam lenn, és háromszor jött elő). Közelharcban elég komolyat üt és a területi sebzésére is figyelni kell, de amúgy önmagában ez nem okozhat gondot.
Ezzel meg is érkeztünk a második boss-hoz, amely talán a legnehezebb ebben a dungeonben, főleg, ha most járunk itt először. Lieutenant Kholer Foefire’s Heart-nál vár ránk, két másik szellemmel, melyek kasztja véletlenszerűen generálódik. Itt két megoldás közül választhatunk, vagy Kholer-rel együtt verjük le az addokat, vagy pedig kihúzuk Kholer-t, hogy csak rá kelljen koncentrálni. Én az utóbbit javasolnám. Ha Kholer-t elhúzzuk oda, ahol a tűzköpők voltak, akkor az addok visszafutnak eredeti helyükre.



Ha van a csapatban nehézpáncélos, vagy olyan, aki védekezésre gyúrt, akkor ő képes lehet tartani Kholer-t, más esetben kénytelenek leszünk CC-zni őt, mivel elég nagyokat tud ütni. De nem ez a legveszélyesebb fegyvere. Kholer speciális képessége az, hogy magához rántja a játékosokat, majd rögtön utána elkezd pörögni, ezzel gyakorlatilag rögtön downed állapotba is küldi azokat, akik közel álltak hozzá. Előre láthatjuk, hogy mikor használja a húzós képességét, ilyenkor ugyanis a feje fölé emeli a kardját, ami elkezd világítani. Ilyenkor több dolgot is tehetünk. Ha rögtön begurulunk egy fal mögé, amint látjuk az animációt, azzal gyakorlatilag el is kerültük a támadást. Tehetünk magunkra stability-t, illetve aegis-t is, ezek is ki fogják védeni a húzó képességet. Ha csak a dodge-ra akarunk támaszkodni nyílt terepen, akkor szerencsére is szükségünk lesz, mivel nagyon jókor kell arrébb gurulnunk, ha el akarjuk kerülni a támadását. Ha a csapat képes rendszeresen elkerülni ezeket a támadásait és gyorsan éleszteni az esetenként földre került játékosokat, akkor már könnyedén végezni lehet a boss-szal. Miután végeztünk vele, menjünk oda, ahonnan lehúztuk, öljük meg az ott maradt szellemeket és vegyük ki a ládából a jutalmunkat.
Ez az a pont, ahol a Priory bázison kiválasztott útvonal szerint kell tovább haladni, így most ezeket fogom részletezni.

Howling King

Ennek az útvonalnak a megkezdéséhez, Foefire’s Heart-tól délre kell mennünk. A lefelé vezető lépcsőn tűzcsapdák várnak ránk, egy switfness boon-nal vagy dodge-okkal gyorsan átfuthatunk/gurulhatunk rajtuk. Megérkeztünk az Archive of the Resting elnevezésű terembe. Ebben a teremben Hodgins-t kell megvédenünk, amíg ő tanulmányozza a könyveket.
A támadók graveling-ek lesznek, amik összesen 6 burrow-ból másznak elő. A célunk, hogy minél gyorsabban elpusztítsuk a burrowokat úgy, hogy közben Hodgins nem hal meg. A taktika elmagyarázásához készítettem egy kis ábrát, amit jobb oldalt láttok. A számok jelölik a megjelenő burrow-ok helyét. A két egyes nagyjából egyszerre jelenik meg (miután beszélünk Hodgins-sal), majd az azonos színhez tartozó következő számnál megjelenik egy újabb burrow, ha levertük az előtte lévőt. Például: a piros kettes akkor jelenik meg, ha a piros egyest levertük, a kettes leverése után pedig megjelenik a piros hármas; ugyanígy a sárgánál, a sárga egyes elpusztítása után jelenik meg a sárga kettes, majd a sárga hármas. A burrow-okból főleg hatchling-ek másznak ki, amelyek nem jelenthetnek különösebb gondot, azonban a sárga kettesből két scavenger is jön, míg a piros egyből egy breeder.
Ennél a feladatnál két részre kell osztani a csapatot. Jobb oldalra érdemes két, keményebb karaktert küldeni, a megjelenő két scavenger miatt, míg bal oldalra mehetnek hárman. A breeder-rel nem kell foglalkozni, csupán figyelni kell, hogy a felöklendezett hatchling-ok ne menjenek rá Hodgins-ra. A három fős csapatból egy akár az NPC közelében is maradhat, hogy az esetlegesen odaérő graveling-eket feltartsa/összeszedje. Ez a csata valószínűleg több próbát fog igénybe venni, mire megtaláljátok a jó csapatfelosztást, de ha ez megvan, onnantól már nem jelenthet gondot. Területre ható képességek nagyon hasznosak itt.
Hodgins megvédése után vegyük ki a ládából a jutalmunkat, majd kísérjünk el őt a kis, déli terembe, ahol egy rámpán felszaladva még ki kell nyitnunk neki egy koporsót. Miután ezzel megvagyunk, használjuk a Foefire’s Heart waypoint-ot.
A Western Chambers-ön keresztül menjünk a Rockfall Chamber-be. Itt Hodgins újabb feladatot ad nekünk, scepter darabokat (ötöt) kell összeszedünk a Hall of Champions-ban. A bejárattal szemben rögtön meg is látjuk az első darabot, azonban vigyázzunk, amint valaki felveszi, megjelenik pár graveling. Szóval csak egy ember menjen be és vegye fel, a többiek készüljenek a harcra. Miután levertük őket, még négy darabra lesz szükségünk. Ezek mindegyike a nagy teremben található, ami tele van járőröző graveling-ekkel. Itt választhatjuk a lassabb megoldást, vagyis, hogy megöljük a graveling-eket; óvatos húzással ez nem jelenthet gondot. Ha nem akarunk időt vesztegetni, akkor kamikaze módszerrel végigszaladhatunk a termen, felszedegetve a darabokat, nem biztos, hogy mindenki túléli, de ha megvan minden darab, akkor már csak Hodgins-hez kell visszamenni, aki elkészíti a fegyvereit, mi pedig kifoszthatjuk a ládát.


A következő, utolsó feladatunk, hogy legyőzzük a Howling King-et. Az odavezető úton le kell még vernünk pár graveling-et, kikerülni pár tűzköpőt, de egyébként semmi említésre méltó nem fog történni. A Howling King körül takarítsuk ki a graveling-eket, majd készüljünk a boss elleni harcra.
A Howling King-nek három speciális képessége van. Az egyik, hogy a breed-erkehez hasonlóan ő is képes graveling-eket a világra hozni, azonban ő már nem csak hatchling-okat, hanem nagyobb egyedeket is. Amikor ezeket felöklendezi, váltsunk át a bossról rájuk, mert sok kellemetlenséget tudnak okozni, ha elszaporodnak. A második képessége, hogy képes a föld alá bújni és a föld alatt megközelíteni egy csapattagot. A föld alatt sebezhetetlen, valamint, amikor előjön a földből, akkor területi sebzést oszt ki maga köré és ledönti a lábáról a közelben állókat. Tehát aki látja, hogy felé megy a föld alatt, guruljon arrébb. A legveszélyesebb képessége, a nevéből fakadó üvöltés. Ez az üvöltés egyből downed állapotba küld mindenkit, aki előtte és a hatósugáron belül állt; figyeljünk ilyenkor a dodge-olásra.
A Howling King-el a legegyszerűbb úgy elbánni, ha körül álljuk, így mindig csak egy ember van veszélyben a földalatti támadásától valamint az üvöltésétől és az esetleges földre kerülés esetén is könnyebb eldönteni, hogy ki menjen éleszteni, hiszen a két hozzá közel álló hamar oda tud érni.
A boss legyőzésével teljesítetted ezt az utat.

Ghost Eater

A három útvonal közül ez a legrövidebb, így ha csak egyet szeretnénk menni, ezt érdemes választani. Ezúttal az Eastern Chambers felé kell indulnunk, célunk pedig a Flooded Temple. Útközben fogunk pár mobbal és csapdával találkozni, de ezek nem fognak komoly kihívást jelenteni.
Mielőtt túlságosan bemerészkednénk a Flooded Temple-be, érdemes a csapatunkkal átbeszélni a taktikát. Ebben a teremben az lesz a feladatunk, hogy a támadó graveling-eket dárdacsapdák segítségével öljük meg. A templom belsejében öt lánc található, amelyek meghúzásával aktiválódnak a csapdák. A legéletképesebb taktika itt az, hogy egy vagy két ember a dárdacsapdákon áll és rajtuk tartja a támadó mobokat (lassításokkal, helyhez kötő képességekkel, stb), míg a maradék négy-három ember a csapdákat működteti. Ha a csapdákon állók bírják a gyűrődést, akkor semmi gondunk nem lehet ebben a harcban. A harc végeztével vegyük ki jutalmunkat a ládából, majd használjuk a Foefire’s Heart waypoint-ot.
Az utunk Hall of Champions-ba visz tovább. Itt a következő percekben három tönkrement löveget kell majd megvédenünk, pontosabban az őket javító charrt. A javítást a story módból ismert szellemek próbálják megakadályozni. Az ott használt prioritási sorrendet itt is alkalmazhatjuk. Ha a charr meghal egyszerűen felkelhetjük és onnan folytatja a javítást, ahol abbahagyta, így ez a rész még akkor is megoldható, ha a szellemek miatt gyakran meghalunk.
A lövegek megjavítása után megjelenik az utolsó boss, a Ghost Eater. Ez a harc nagyon egyszerű, gyakorlatilag egy képességre kell figyelni, ez pedig a Howling King-nél már megismert földalatti mozgás. Ezen kívül a boss idéz még ooze-okat, de ezek egyrészt hamar meghalnak a területi támadásoktól, másrészt nem nagy a sebzésük. A tooltipjük szerint a downed játékosokkal hamar végeznek, de mivel nálunk senki sem került földre ezalatt a harc alatt, így ezt nem tudom megerősíteni. A megjavított tornyokat is használhatjuk a harcban, bár véleményem szerint túl lassúak és a sebzésük sem elég nagy ahhoz, hogy megérje.



Ghost Eater legyőzésével teljesítetted ezt az utat.

Colossus Rumblus

A harmadik útvonal választásakor Foefire’s Heart-tól keletre kell folytatnunk az utunkat, a Lover’s Crypt-be. Út közben csapdákkal és mobokkal is találkozni fogunk, illetve itt is találkozhatunk falból előtörő trollal. A Crypt-be vezető alagútban szellemek jönnek elő, tehát óvatosan haladjunk előre benne.
A Crypt-ben az asura NPC felállít két eszencia gyűjtőt, a mi feladatunk pedig az lesz, hogy ezeket megvédjük a graveling-ektől. A graveling-ek itt is burrow-okból jönnek elő, tehát ezeket minél gyorsabban le kell vernünk. Ellentétben az első útvonallal, itt nincs megszabott helye a burrow felbukkanásának, tehát nagyon kell figyelnünk. Ha a csapat elegendő dps-el és területi támadással rendelkezik, akkor együtt mozogva viszonylag lazán leverhetők a burrow-ok. Ha nincs elegendő dps, akkor életképes megoldás lehet, hogy 1-1 ember védi a két gyűjtőt, míg a maradék három (a legnagyobb dps-el és legtöbb területi képességgel rendelkező) pedig a burrow-okat írtja. Ha az eszencia gyűjtők megteltek, akkor itt végeztünk, nyithatjuk a ládát és folytathatjuk utunkat, immár szellemekként.
Haladjunk északnak a Votive Cathedral-on keresztül, egészen a Hall of Champions-ig. Itt Warmaster Grast már vár ránk, segítségével pedig újabb burrow-okat kell elpusztítanunk. Itt az egyes útvonalhoz hasonlóan két választásunk van. Vagy megölünk minden graveling-et a burrow-ok mellett vagy egy-két ember elhúzza a burrow-ok mellől őket, míg a többiek lerombolják azt. A csapat szabadon dönthet, hogy melyik fekszik nekik jobban. Ha az összes burrow-wal végeztünk, nyissuk ki a ládát és haladjunk tovább.


Rockfall Chamber-ben találunk egy alagutat, amin keresztül eljuthatunk a Lair of Patriarchba, ahol Colossus Rumblus található. Ahogy az első útvonalon, úgy itt is a boss behúzása előtt takarítsuk ki kicsit a termet, hogy legyen elég helyünk a harchoz.
A taktika itt is ugyanaz, mint a Howling King-nél, mivel a boss támadásai is majdnem ugyanazok. Föld alatt támad, valamint üvölt is. Az egyetlen újdonság, hogy van egy másik üvöltése is, amivel beomlasztja a plafont, ennél a résznél figyeljük a földön a piros köröket és kerüljük el őket.  Körbeállva ez a boss is könnyedén elintézhető.
Rumblus legyőzésével végeztél ezzel az úttal.
Ascalonian Catacombs felfedező módja nem túl nehéz, bátran ajánlom azoknak, akik először mennek explorer dungeonbe. Az én tapasztalataim alapján kifizetődő is egy-egy ilyen futam. Bár nem mértem az időt, de nagyjából 1,5-2,5 óra alatt letolható mind a három útvonal egyszerre. A javítások után nekem mindig maradt 1 gold feletti nyereségem, a tokenekről és az xp-ről már nem is beszélve. A múlt hétvége óta vígan forgatom Ghastly Greatsword-omat :)

A következő útmutatóban: Twilight’s Arbor story mód.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése