2012. október 16., kedd

Másvélemény: Home Sweet Home!


Egy minapi killtenrats cikk igencsak találóra sikerült, olyannyira ráhibázott a szerző a lényegre, hogy utána napokat gondolkodtam a tartalmán, és sok olyan dolog is eszembe jutott, amiről ő nem írt. Ezért aztán arra jutottam, hogy szánjunk erre a témára itt is egy posztot, amiben hangosan elgondolkodom, hogy szerintem milyen irányba volna értelme fejleszteni a játékot.
Ravious cikke elsősorban azt taglalja, hogy a játék közepétől teljesen eljelentéktelenedik a home instance, valamit tulajdonképpen a home city jelentősége is. Ez olyannyira igaz, hogy rá kellett ébrednem: nagyon rég nem jártam Divinityben, a home instanceom létezését pedig konkrétan el is felejtettem, olyannyira, hogy a cikk olvasásakor a homlokomra csaptam hogy “tényleg egyáltalán nem jutott eszembe már vagy három hete!”.
A home instaceról mondjuk lehet tudni, hogy csak amolyan placeholder-nek tették be (ez azért kicsit izé…), viszont a városokon látszik, hogy óriási kreatív energiákat fektettek beléjük és ezért is nagyon szomorú, hogy nem igazán van ok visszajárni. A cikkben külön megemlítik Hoelbrakot, amely annyival szerencsésebb helyzetben van a többi fővároshoz képest, hogy ide a Keg Brawl miatt érdemes benézni. A cikk nagy része a városokra koncentrál, igencsak egyet is értek a tartalmával, viszont nem igazán tér ki a lehetséges fejlődési irányra. Én inkább ebből szemszögből nézném a dolgot.

Véleményem szerint a legszerencsésebb az lenne, ha a fejlesztők három dolgot, (1) a kezdővárost, (2) a home instance-t és (3) guild hall kérdést szorosan együtt próbálnák kezelni.
Igen, tudom, hogy még nincsenek guild hallok, de véleményem szerint óriási szükség volna rájuk: jelenleg a guildeknek nincs egyetlen közös helyük sem, ahol szociális eseményeket folytathatnak, és ennek hatása erősen érződik. Vágyvezérelt gondolkodás természetesen, de még mindig úgy gondolom, hogy a guild csatáknak is vissza kéne térniük ladderestül, observerestül és természetesen guild hallostól együtt. Végül pedig a guild hall kiváló e-peen lehetőség is volna, amit szerintem egy hiúságra alapozó üzleti modellel rendelkező játéknak botorság volna nem kiaknázni (például gemshopos guild hall upgrade)



Mire is gondolok konkrétan: a kezdővárosokat alaposan ki kéne bélelni mini game-ekkel, és nem csak félreeső helyekre kéne tenni őket, hanem akár a városon keresztül is mehetne pl. futóverseny death rally módra (képzeld el a spéci skillbart, amit mondjuk upgradelhetnél valahogy:). Ami még szerintem igazán nagyszerű lenne, ha a home instance-okat felváltanák az kerületek és utcák, ahol telket lehet venni és házat építeni. Ennek előnye lenne, hogy egy bizonyos utcában a szomszédok találkozhatnának, tehát ezek olyasféle kis perzisztens területek volnának, mint pl. a Glitch nevű MMO-ban. Ezekben az utcákban kapnának helyet a játékosok otthonai. A játékosok különöző típusú házakat építhetnének, amelyekhez természetesen különböző alapanyagok kellenének (legendary otthon, anyone?:), milyen menő dolog lenne bejárni az utcákat és látni, hogy egymás mellett különböző házak épülnének. A szomszédaidat is megválogathatnád, győzködhetnéd az utcában lakó embereket hogy költözzenek már, mert kell a hely a spanoknak.
Az otthonodban amolyan HoM-szerűen lehetne felsorakoztatni a trófeát: a GW1-ben sokan csak és kizárólag a GW2-re való felkészülésnek tekintették a HoM-ot, pedig hát lehetett tárlatvezetést tartani, ahol a tulajdonos pöffeszkedhetett, a vendégek pedig ámuldozhattak. Bizony, bizony, nagyon benne volt a dologban a büszkeség. Miért ne lehetne a home instance ehhez hasonlóan dekorált?
De mindez nem ér sokat, hogyha nem láthatják mások, vagy csak körülményesen megoldható a látogatás (parti inv, stb). Itt jönne be a képbe a guild hall. Miért ne lehetne megnyitni és guild hallból elérhetővé tenni a tagoknak a többi tag home instance-át? Miért ne mehetnék fel a guild hallba, és látogathatnám meg azoknak az embereknek az otthonát, akik ezt mondjuk engedélyezik egyszer a guild tagoknak? Mennyi kiaknázatlan lehetőség.


Továbbmenve pedig, miért ne lehetne a guild hallokban is megörökítve az egyéni teljesítmény. Tételezzük fel, hogy aki megcraftol egy legendary itemet, az pluszba kapna egy jónagy adag influencet (legendary letter of commendation:), és aki ezt a guildnek adná, annak a neve felkerülne mondjuk a guild hírességei közé (Guild Hall of Heroes, háhá). És így tovább…
Ezért gondolom azt, hogy ezeknek a dolgoknak a szorosabb összefűzése szimbiotikus hatást eredményezhetne, azaz az egész több lehetne, mint a részek összege. Nagyon ráférne a GW2-re a szociális aspektus erősítése, és ilyen ötletekkel valódi értelmet is lehet adni a szép armoroknak és fegyvereknek.
Biztos vagyok benne, hogy nektek is jó ötleteitek vannak…igaz?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése