2012. október 14., vasárnap

Legendás Fegyverek: Fejszámolás!


GW2-ben az ultimte répa, amely a bot végén himbálózik, a legendás fegyverzet. Nemrég volt egy videó róla, hogy milyen jól is néznek ki ezek a cuccik, és elkezdett izgatni, hogy mire is van szükség a megszerzésükhöz. Elkezdtem összeírni a dolgot és meglepetésemre az jött ki, hogy nem olyan elképesztően messzi egy ilyen fegyver megszerzése. Csináltam egy táblázatot hogy egy staff (mivel nekróval vagyok) kb mibe kerülne. Lássuk hát.

Alábbi táblázatban foglaltam össze a számításaimat. Az áraknál a szerdai trading post árakat használtam, természetesen ez nagyon gyakran változik, leginkább egyre olcsóbb lesz, de mint tudjuk, a merchant pricenál sosem lesz olcsóbb semmi (ezt mondjuk most nem igazán vettem figyelembe). Óriási részt tesz most ki a precursor item beszerzése, ez egész biztosan csökkeni fog az idő előrehaladtával (Precursor item = egy konkrét saját névvel rendelkező exotic fegyver, amelyből úgymond a legendary itemet gyártod)



Minden legendary fegyverhez négy darab tárgy szükséges, ebből kettő fegyverenként változó, kettő pedig mindenkinek ugyanaz (Gift of Fortune, Gift of Mastery). Staff esetén a változó item a The Legend mellett a “The Gift of the Bifrost”.
Lássuk mire van szükségünk ahhoz hogy hozzájussunk az áhított cucchoz.
  • Cirka 500-600 arany, amely valószínűleg idővel kevesebb lesz. Óriási pénzről van szó, de amíg az egyéb követelményeknek megfelelünk sok pénzt lehet majd összeszedni.
  • 2 maxolt profession: a játék első heteiben ritka irritáló program volt ezeket húzni, mert mindenki egyszerre akarta a dolgot letudni, és ez eléggé felhajtotta az árakat. Úgy gondolom ez nem lesz a jövőben ilyen nehéz feladat, olcsósodni fognak az alapanyagok.
  • 1 millió karma. Ez 250-es karma átlaggal számolva 4000 event. Számításaim szerint minden egyes megszerzett karmához átlagban 5 réz jár, azaz mire eljutunk a célig, az kb 5 millió réz -> 50g csak önmagában. Ez amúgy elég kemény cél, nekem eddig 80k karmám van, úgy hogy nem költöttem, mondjuk nem sokat farmolgattam.
  • 100% map completion: Itt nehéz számszerűsíteni a bevételt. 24 zóna van + 4 WvW map, ezek 20-50e között hoznak darabonként, szóval konrétan pénzből szerintem max 5-10g jön be felfedezésből, viszont a kapott cuccok értékesítéséből ehhez hasonló összeg is befolyhat.
  • 500 badge of honor: irány WvW-zni, és nem ott felejteni a kis zsákokat. 500 badge elég sok, viszont a borderlandseken és eternálon található jumping puzzle-k hozhatnak jópárat. Ilyen badge esik az NPC-kből is, így a supply campeket terrorizáló csapatok is tudják ezt gyűjtögetni. Azt mondanám WvW-ből nem lesz sok pénz, örüljünk ha fedezi a repairt, amit itt gyűjtünk.
  • ~350 skill pont. Ez soknak hangzik, de igazából tuti hogy mire a fentiek megvannak, addigra ezek is meglesznek.
  • 500 dungeon token: Ezek esetében nincs mese, le kell menni 10-20x (dungeontól függ, Arahba elég mondjuk 8x) es letakarítani a dungeont. Én tuti ezt fogom a végére hagyni, mert hátha 1. addig nerfelik, 2. fixálgatják a contentet és 3. egyre jobb lesz az általános tudás -> gyorsabb runok.
A fentiekbe természetesen lehetetlen beszámolni a dropot, érdemes magic findos cuccikba jönnimenni, még ha ez csökkenti is a hatékonyságot. Nekem igen sok pénzt hozott hogy befektettem magic findos cuccokba, amik amúgyis egyre olcsóbbak. Plusz valószínű, hogy mire eljutsz a nem anyagi célokkal (karma, badge, completion) a befejezésig, ha ügyesen elrakod ami majd kelleni fog, minden mást pedig eladsz, az igen nagy előny és hamarabb juthatsz el a szükséges szintre. Érdemes tehát szétnézni, megnézni milyen crafting professionök kellenek a szimpi fegyverhez, milyen alapanyagok, és rágyúrni azokra.
Ez volna hát a házi feladat. Az igazán kemények ezt mind szorozzák meg kettő-hárommal, ha a teljes fegyver szettet szeretnék legendaryban tartani, ugyanis hogy néz már ki hogy a staff legendary, de ha leváltok, akkor a scepter-dagger kombó meg csak egy tré exotic:)
Ez is mint minden, jobban megy, ha az ember csapatban csinálja, lehet majd egyszer lesz Variance farmer szakosztály is, akikhez lehet joinolni mondjuk karmát farmolni:) Aki többet akar olvasgatni, azoknak itt van a GW2 wiki soksok infóval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése