Szevasztok, itt az ideje egy újabb WvW frissítésnek! A mai posztban összefoglalom azokat WvW-vel kapcsolatos problémákat, amikkel foglalkoztunk a megjelenés óta.
Először is beszéljünk a WvW-re való sorban állásról. Így működik:
- Egyszerre csak egy térképre állhatsz sorban.
- Ha megpróbálsz belépni egy WvW térképre, miközben sorban állsz egy másikon, és az nincs tele, akkor arra a térképre csatlakozhatsz, miközben a másikra továbbra is sorban állsz.
- Ha sorban állsz egy WvW térképre és megpróbálsz egy másodikra is, akkor a játék megkérdezi tőled, hogy szeretnél-e erre a másodikra sorban állni. Ha “Nemet” nyomsz, akkor továbbra is az első térképre fogsz sorban állni. Ha az “Igent” választod, akkor a második térképre fogsz sorban állni, de az elsőre már nem.
- WvW térképre overflow szerverről is sorban állhatsz, de ilyenkor a pontokat és a csapatok neveit nem láthatod.
Ahogy sokan tudják, van jó pár szerver, ahol több órás sorok vannak WvW-re (különösen az Eternal Battleground-ra), viszont vannak olyan szerverek is, ahol minimális a várakozási idő, vagy egyáltalán nincs, még csúcsidőben sem.
Ha olyan szerveren játszol, ahol extrém hosszú várakozási idők vannak és át tudsz menni egy kevésbé népes szerverre, akkor azt javasolnánk, hogy tedd ezt, mivel a játékospopuláció szétszóródása nem csak a várakozási időt csökkenti, hanem a szerverek között is nagyobb lesz a verseny.
Az egyik ok, amiért egyesek hosszú várakozási időket tapasztalnak az, hogy sokan egyszerre állnak sorba azokon a szervereken, ahol sokan WvW-znek. Egy bug-ot is felfedeztünk, aminek a segítségével egyesek olyanok előtt tudtak belépni a térképekre, akik már régebb óta álltak sorban. Figyeljétek a fórumot, ott ki fogjuk írni, ha ezt javítottuk. Ennek meg kell majd oldania azt a problémát, hogy egyesek órákon át állnak sorban, míg mások percek alatt bejutnak ugyanarra a térképre.
Egy másik viszonylag állandó dolog az összes szerveren, az az, hogy az Eternal Battleground messze a legnépszerűbb térkép, erre állnak legtöbbször sorban az emberek. Csökkenthetitek a várakozási időt, ha először egy Borderland térképre álltok sorba, majd ha arra bejutottatok, sorba álltok az Eternal Battleground-ra.
Most pedig beszéljünk a szerver “párosításról” és az időzítésről.
A headstart során szembekerültünk pár problémával, ami miatt a szerver párosítást pár napig le kellett vennünk a megjelenés után. Ebben az időszakban hagytuk, hogy a meccsek kicsit hosszabbak legyenek, ezért lehetett, hogy egyes meccsek 2-3 napig tartottak vagy a pontok nem tisztázódtak rendesen, amikor a meccseknek újra kellett volna indulniuk.
A jó hír, hogy ezeket a problémákat gyorsan ki tudtuk javítani, és szeptember 1 óta 24 órás meccseket tartunk. Ezek a játékok elég infóval látták el a rangsoroló rendszerünket, így szeptember 14-től már 7 naposak a meccsek.
A 14 napos meccsek helyett 7 naposra váltottunk, hogy gyorsabban kapjon a rangsoroló rendszer még pár pontot és, hogy a játékosok hozzászokjanak a hosszabb meccsekhez. A WvW meccs eredmények és a kezdeti szerver rangsorok megtalálhatóak a fórumon.
A szeptember 13.-án posztolt adatok alapján a Whiteside Ridge a 22. szerver a 27 európaiból, míg összesítésben 41., az 51 szerverből.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése