Mindjárt kezdem is egy magyarázattal, hiszen a ‘rovatnak’ indult sorozat #2 részét joggal nem láthattátok a blogon, ugyanis a második heti eladási adatok alapján a Guild Wars 2 visszalépett a második helyre, ami azonban – akkor még – inkább tűnt az ArenaNet értékesítés felfüggesztési lépése eredményének, mintsem egyfajta visszaeső tendenciának.
Nos úgy néz ki a helyzet mégsem ez, a kezdeti drukk után a Guild Wars 2 hazai eladása jelentősen csökkent:
Hosszan lehetne elemezni, hogy vajon mit is jelent, ha egy Buy2Play MMORPG játék a kiadást követő 3. héten már az eladási lista 10. helyére zuhan vissza, úgy hogy az első két héten a 1. és a 2. helyen volt. Abba is bele lehetne bármit magyarázni, hogy vajon a Diablo 3. pl. hogy tudott újra ráverni eladásban a GW2-re úgy, hogy immáron 17. hete ott van a top10-ben (ebből 14. hétig az első helyen volt) és még miegymást lehetne ebből kilogikázni; de egy szónak is száz a vége: itthon jelentősen csökkent az új játékot beszerezni kívánók tábora. Hogy mi van ennek a hátterében? Újabb sikert aratott a Blizzard csúsztatott kiadási technikája amivel már megannyi ‘konkurens’ termék vitorlájából fogta ki a szelet? Vagy egyszerűen csak annyira sikeres volt a GW2 üzleti stratégiája, hogy akit komolyabban érdemelt a játék az megvette már az elején, amit még némileg alá is támasztana pl. a múlt heti 2 millió eladott példányos bejelentés? Messze menő következtetéseket és még messzebbre menő ok kereséseket lehetne eszközölni, de koránt sem látjuk annyira az összképet, hogy ennek lenne értelme. Bizakodóan várom az elkövetkező hetet, hiszen most jelenik meg a Guild Wars 2 saját kategóriájában (MMORPG) az első ellenfél jelölt a hazai és nemzetközi piacokon, meglátjuk, hogy annak megjelenése hogyan rajzolja át az erőviszonyokat
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése