Mindig magamnál tartok egy idézetet Edward Coke-tól, hogy el ne felejtsem, milyen hatásai vannak az informált egyéneknek. Coke azt állítja, “A bizonyosság a csend és nyugalom anyja, míg a bizonytalanság az ellentét és vita okozója”. Ezt a mondást észben tartva, vessünk egy közelebbi pillantást a gazdaságunkra.
Trading Post
Mielőtt belemennék a trading post-tal kapcsolatos problémák
taglalásába, meg szeretném említeni azoknak, akik nem töltöttek időt
ezzel, hogy milyen nagyszerű eszköz is a trading post. A globális
kereskedelem és a látható mennyiségek megmutatják milyen hatalmas is a
játék és annak gazdasága.Mindezek után elmondhatom, hogy a trading post-nak elég kemény rajtja volt. Mivel ez a játék egyik alapja, gyorsan reagáltunk, hogy azonnal javítani tudjuk. Körülbelül 100 munkaóra után az első héten, a fejlesztők elkezdtek eredményeket elérni, amiket már a játékosok is észrevehettek. Sokat dolgoztunk azon, hogy stabilizáljuk a trading post-ot és felkészítsük azt a jövőre, a munkát folytatjuk, hogy még jobbá tegyük azt.
Kereslet és kínálat
Több piacot is észleltünk, amelyek egyáltalán nincsenek összhangban a kereslet és kínálat tekintetében. Egyáltalán nem érdekes és szórakoztató az olyan piac, ami nagyon kis értékű tárgyakkal van elárasztva, ezért minden nap igazítunk kicsit a játékon. Számíthattok rá, hogy idővel ezek a piacok el is fognak tűnni.
Habár a keresleten és kínálaton való igazítás a piacokat közelebb fogja vinni a nem-vendor alapú egyensúlyhoz, még mindig hatalmas felesleg van egyes tárgyakból. Hogy megoldjuk ezt a felesleg problémát, készítettünk pár új, korlátozott idejű Mystic Forge receptet, amelyek ezeket a tárgyakat használják. Ezek a receptek ládákat adnak, amelyekben bizonyos eséllyel aranyat és néhány szuper tárgyat találhatunk.

Exploit
Azoknak, akik kevésbé otthonosan mozognak ebben a témában, az exploit-ok olyan hibák a játékban, illetve olyan third party programok, amelyek lehetőséget nyújtanak a játékosoknak, hogy az elfogadott értékszerzés (arany, tapasztalat, skill, stb.) keretein kívül mozogjanak. A Guild Wars 2 gazdaságát (és valójában minden hasonló gazdaságot) nem arra tervezték, hogy abban olyan hurkok legyenek, amelyek segítségével költség nélkül lehet értéket teremteni.
Például, egy játékos felfedez egy receptet, amivel a vendor-tól 50 copper-ért vett javakból olyan tárgyakat tud készíteni, amiket aztán el tud neki adni 100 copper-ért. A játékos így korlátlan értékszerzéssel rendelkezik. Ha ezt tudatosan tették volna így a játékba, akkor a játék pénze nagyon, nagyon gyorsan hiperinfláción menne át, mivel minden játékos ezt a receptet használná aranyszerzésre.
Az exploit nagyon érdekes téma, mivel végső soron veszélyesek és önpusztítóak. A játék eljutott egy olyan pontra, méret tekintetében, ahol már nincs olyan, hogy egyetlen ember fedez fel egy exploit-ot. Az exploit-ok tömeges részvételű hullámokban jönnek és végül, ha nem számolnak le velük, akkor a gazdaság hiperinflációba kerül. A tömeges exploit-olás után, a vagyonod már nem a játékbeli sikereidet tükrözi, csupán azt, hogy mennyire voltál jó az exploit használatában. Ez veszélyezteti a játék integritását és barátságtalanná teszi az új és tisztességes játékosok számára. Volt rá példa, amikor az exploit-ok komoly sebeket ejtettek egy-egy játékon, illetve részben meg is ölték azt.
Az exploit-ok többnyire olyan hibák, amelyek a mi oldalunkon keletkeznek és komoly hatással vannak a játékosokra. Amikor felfedeznek egy exploit-ot, akkor a játékosokat csábítja a vágy a részvételben, mivel szeretnének gazdagok lenni és félnek attól, hogy a sok gazdag játékos, akik részt vesznek, lehagyja őket. Szigorúan lépünk fel az exploit használók ellen, mivel van egy nagyon könnyű döntés: találsz egy exploit-ot, jelented azt, majd továbblépsz. Nem éri meg a kockázat sem a játékos, sem a játék számára.
Hogy egy példát is lássunk az exploit használók elleni tevékenységünkre, vegyük a karma kereskedő exploit-ot, amikor is egy tárgy 21 karmába került, 35000 helyett. Ebben az esetben mi követtünk el egy hibát, és sok játékos nagyon olcsón jutott király fegyverhez. Vajon ha egy játékos megvesz egy fegyvert használatra, kárt okoz a játékban, vagy a játékosoknak? Nem igazán, de nem is az volt a probléma, hogy olcsón szereztél fegyvert a karakterednek. A probléma az volt, hogy 4862 játékos összesen 1.46 millió fegyvert vett, ami átlagolva 300 fegyvert jelent játékosonként. Itt alapvető különbség van azok között a játékosok között, akik szereztek egy olcsó fegyvert és azok között, akik egy bugot találtak és kihasználták azt. Az utóbbiak vagyont próbáltak generálni maguknak a többi, millió játékos kárára, akik sérültek az exploit kihasználása közben.
Mert adatra mindenkinek szüksége van:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése