Az első dungeon, amivel minden játékos találkozhat, az Ascalonian Catacombs nevet viseli. Ascalon letűnt királyságának emlékeivel kell itt megküzdenünk, miközben Eirnek segítünk megszerezni egy legendás kardot.
Helyszín: Plains of Ashford
Szükséges szint: 30
Bár ez az első dungeon, igencsak nehéznek bizonyulhat azok számára, akik a könnyebb eseményekhez és szívekhez vannak szokva. Védekező képességekre feltétlenül szükséges lesz, itt nem lehet teljesen damage builddel szaladgálni. A legtöbb kasztnak vannak idéző képességei ezek is jól jöhetnek, lélegzetvételnyi szünethez juttathatják a csapatot. Fontos, hogy valaki mindig jelölje a célpontot (ctrl+klikk, vagy T), így gyorsabban lehet végezni egy-egy ellenséggel. Nézzük is meg, milyen harcokra számíthatunk.
Elsőként egy terembe érünk, ami tele van koporsókkal. Minden koporsó kinyitásakor egy szellem, vagy kis pókok jelennek meg. Érdemes egyszerre csak egy koporsót kinyitni, így könnyebben haladhatunk. A koporsók nyitogatását addig kell folytatni, amíg Gate Guardian Napa meg nem jelenik. Amikor ez megtörténik, akkor ő maga lesz jelen, valamint az utolsónak kinyitott koporsó “tartalma”. Előbb ezt a szellemet verjük le.
Mikor már csak Napa maradt, koncentráljunk rá. Gyakorlatilag egy képessége van, egy területre ható knock-down skill, tehát fontos, hogy amennyire csak lehetséges, tartsuk tőle a távolságot. A képesség használatakor a feje fölé emeli a pörölyét, ami világítani kezd, ha erre figyelünk, könnyedén arrébb tudunk dodge-olni. Hatnak rá a CC képességek (stun, cripple, kd és interrupt), ne sajnáljuk tőle ezeket. Miután végeztünk vele, kinyílik a kapu és folytathatjuk tovább utunkat.
Itt ejtenék szót a dungeonben található “trash” mobokról. Gyakorlatilag csak szellemekkel fogunk találkozni, kasztokra osztva. Egyes szellemek csupán a földön található kék “pocsolyában” vannak jelen az instában, ezek csak akkor jelennek meg, ha közel megyünk hozzájuk, figyeljünk ezekre, mert ha rohanunk, sokan ránk jöhetnek. A dungeonben warrior, ranger, elementalist, necromancer, mesmer és monk szellemekkel fogunk harcolni. Ha van monk a támadók között, azt szedjük le először, mivel gyógyítja a többieket, ezután jöhet az elementalist (erős AoE képesség), ranger (mérgezés, kd), necromancer (fear), mesmer (reflect) és végül a warrior (stun, gyógyítás). A warriorokat érdemes CC-zni ezzel gyakorlatilag ki lehet őket venni a játékból, míg a többivel végzünk.
Csapdák
Miután áthaladtunk az első kapun, egy lefelé vezető lépcsőt látunk, alul pedig dárdacsapdák várnak ránk. Itt két szellem is megjelenik, ha lemegyünk, ami végzetes lehet, ha a csapdákon állva kell velük harcolnunk. Elég ha egy ember lemegy, így megjelennek a szellemek, akiket a lépcső tetején leverhetünk. Miután meghaltak, a teremben található csapdákat deaktiválhatjuk a lépcsőtől balra található láncok segítségével.Ebből a kis teremből egy keskeny alagút vezet tovább. Ide szintén csak egy ember menjen be, mivel 2-3 szellem fog megjelenni, akik pillanatok alatt lealázzák a csapatot, ha mindenki a szűk alagútban ténfereg. Az alagútból kiérve egy lefelé, míg baloldalt egy felfelé vezető lépcsőt találhatunk. Először felfelé kell mennünk, mivel itt találhatunk egy követ [boulder], amit a lefelé vezető lépcsőnél található nyomásérzékelőre kell helyeznünk, hogy kinyíljon a kapu. Fent szintén egy csapdákkal teli terem található, ezeken átgurulva megszerezhetjük a követ, illetve deaktiválhatjuk is a csapdákat a falon található láncokkal, de így meg kell küzdenünk a megjelenő Ascalonian Captain-nal, akit a teremben lévő kövekkel dobálva könnyedén leverhetünk. Ha megöljük, akkor a lenti teremben a földön található csapdák kikapcsolnak, tehát érdemes rászánni azt az 1-2 percet, míg meghal. Ha a lefelé vezető lépcsőnél a megfelelő helyre helyeztük a követ, a kapu kinyílik.
Amennyiben megöltük a Captain-t a fenti teremben, úgy már csak tüzet köpő szobrok állják az utunkat. Ezek többségét szét lehet zúzni, óvatosan haladva tegyük is ezt meg. A nem-szétverhető szobrokat a baloldali lépcső tetején található láncokkal deaktiválhatjuk, itt ranger szellemekkel is találkozhatunk. Ezután továbbhaladhatunk a következő terembe, amely az Ossuary Crypts nevet viseli.
Itt egy Graveling Burrow jelenik meg a jobb oldali sarokban, zúdítsatok rá minden AoE-t, ezzel a belőle kijövő graveling-ek is meghalnak, mivel nagyon kevés életük van. Miután elpusztult a burrow, egy kő jelenik meg, amit használhatunk a kinyíló ajtó mögötti szellemek ellen. Ebben a teremben néha bekövetkezik egy véletlenszerű esemény, amikor is az egyik falból egy troll ront elő, ez igencsak megnehezítheti a dolgunk, ha már a szellemekkel harcolunk. A szellemek legyőzése után, az emelkedőn felérve láthatjuk, ahogy Eir egy Ascalonian Captain-al harcol, segítsünk neki.
Ezután haladjunk tovább, legyőzve még pár szellemet, míg egy újabb kisebb bosshoz nem érkezünk, a Foefire’s Heart nevű helyen. Az Ascalonian Lieutenant ugyanazt a képességet használja, mint Napa, valamint leidéz 15 szellemet. Ezek nem olyan erősek, mint a dungeon-ben található többi szellem, sokkal inkább olyanok, mint a kinti világban találhatók. Éppen azért a legegyszerűbben úgy győzhetjük le őket, ha a lépcsőre visszavonulva, ezzel egy helyre terelve őket, AoE-t zúdítunk rájuk. Miután meghaltak, foglalkozzunk a Lieutenant-tal, a korábbi kis bossok után ő sem okozhat már gondot. Miután legyőztük, egy rövid bejátszást tekinthetünk meg, valamint egy láda is megjelenik, ezt ne felejtsük el kifosztani.
Mindezek után három bajnokot kell legyőznünk, akik a katakombák eltérő részeiben találhatóak. Az úton több szellemet is le kell győznünk, a továbbiakban ezekkel már nem, csupán a bossok leírásával foglalkozom. Fontos, hogy minden egyes, a továbbiakban leölt boss után egy-egy új waypoint válik elérhetővé.
Master Ranger Nente
- Az első fázisban Nente az oszlopon áll és az íjával lövöldöz ránk. A korábbi harcokhoz képest itt nagyon kevés sebzést fogunk tapasztalni, szóval elég ha a bossra koncentrálunk. Érdemes még megemlíteni, hogy Nente nem szereti a CC képességeket, ha ilyet használ valaki rajta, arra confusion-t fog pakolni, szóval kerüljük az ilyen típusú képességeket.
- A második fázis akkor indul be, mikor Nente élete 75%-ra csökken. Ekkor átteleportál a párkányra, fejszére vált és megidézi egyik farkasát, Fang-ot. Nente sebzése ebben az állapotban is alacsony, egyedül a kd képességére kell figyelni, tartsuk tőle a távolságot, amennyire lehet. A farkast egyszerűen kikapcsolhatjuk a párkányon található kövek segítségével.
- 50%-nál Nente visszateleportál az oszlopra, így újra az egyes fázisban leírtak lépnek életbe.
- 25%-nál újra a párkányra teleportál és lehívja a másik farkasát, Shadow-ot. A kettes fázisban leírtak itt is igazak.
Kasha Blackblood
Maga a harc nagyon egyszerű, Kasha mark-okat pakol a földre, ezekre figyeljünk és ugorjunk ki belőlük. Kasha végig a terem közepén áll, időnként pedig minionokat idéz még. Ezektől életet szív el, de olyan minimálisat, hogy nem érdemes a minionok leölésével foglalkozni, elég ha a sebzést továbbra is Kashaba toljuk. Életszívás közben (fehér sugarak kötik össze Kashat a minionokkal) nem lehet a boss közelébe menni, ilyenkor fear-eli a közelében lévőket.
Ralena és Vassar
Mielőtt az utolsó bosshoz mehetnének, a dungeon legnehezebb bossával, pontosabban boss párosával kell megküzdenünk. A Lovers’ Crypt-ben található szerelmespár komoly csapatmunkát igényel, bár waypoint-ból való futkosással is megoldható. A szerelmesek két koporsóból “sugárzanak elő” a terem közepén.
A legnagyobb kihívást a szerelmük jelenti. Ez a harc közben abban nyilvánul meg, hogy ha közel vannak egymáshoz, akkor sokkal erősebbek a támadásaik. Mindkét boss körül halvány körök vannak, ha a körök metszik egymást, akkor érvényesül az erősítés. Emiatt, a legfontosabb feladatunk, hogy szétválasszuk őket. Ezt kétféle módon tehetjük meg. A legegyszerűbb, ha a karaktereink képességeit használjuk. Osszuk fel a csapatot a két boss között és lökködjük/húzzuk el őket egymástól. Egy másik megoldás a teremben található kövek használata. Egy-két ember folyamatosan dobálja velük Vassart, ezzel a megoldással gyakorlatilag folyamatosan a földön tartható, amíg a csapat többi tagja Ralenat öli.
Sajnos erről elfelejtettem képet készíteni, így loptam egyet a netről. :P
Mint említettem, ez lesz a legnehezebb harc, amivel a dungeonben találkozni fogunk, szóval készüljünk fel pár földön fekvésre. Viszont a jó hír, hogy ha a végeztünk a fenti bossokkal, akkor mehetünk megvívni az utolsó harcot, Ascalon királyával szemben.
King Adelbern
Az Adelbern elleni harchoz vissza kell mennünk a középen található Foefire’s Heart-hoz. Itt már láthatjuk őt, a korábban legyőzött Lieutenant helyén. A harc akkor veszi kezdetét, amikor az oszlopok mögül a kör alakú emelvényre lépünk.A harc viszonylag könnyűnek mondható, a korábbihoz képest mindenképpen. Adelbern végig a terem közepén fog állni. Időnként magához ránt mindenkit, ilyenkor gördüljünk azonnal hátra, mivel pár másodperccel ezután egy területi támadást intéz maga köré. Ezenkívül Adelbern megidézi a Foefire-t, ez a támadás nagy területre hat és igen sokat sebez, figyeljük a talajt és a piros körökből azonnal guruljunk ki.
Gyakorlatilag ennyiből áll a harc, odahúzáskor gyors hátragurulás, a piros köröket pedig figyelni. Ranged karakterek itt is előnyben vannak, a közelharcosoknak érdemes lehet váltani, vagy pedig nagyon kell figyelniük. Adelbern halálával teljesítjük a dungeont. Itt már nem kapunk ládát, viszont kapunk pénzt, tapasztalati pontot és ha először voltunk itt, akkor egy arany ritkaságú kalapot/sisakot is.
A következő útmutatóban: Caudecus’s Manor story mód
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése