2012. július 5., csütörtök

GW2: Kaszt és Trait Interjú Vol.2


Lewis B: Érdekes volt látni, ahogy a metagame fejlődött az utóbbi fázisok alatt. Volt, amikor mindenki aki szembe jött velem, hatalmas sebzéseket kiosztó buildekkel rohangált, de észrevettem, hogy sokan hajlottak a védelem irányába, olyan képességeket és attribute-okat használtak, amikkel tovább bírták egy csatában. (Azt hiszem én magam is a védekezők táborát erősítem.) Voltak olyan meglepő trendek a játékosok karakterépítésében az utóbbi pár fázisban, amiket észrevettél?
Jon Peters: Megpróbálok nem aggódni a BWE metagame-n. Az emberek csak most tanulgatják a játék alapjait, ahhoz képest, amit mi látunk a belső teszteken. Elárulhatom, hogy nem azok miatt a buildek miatt kell a legjobban aggódni, amikről az emberek azt hiszik, hogy erősek, mivel van néhány igazi szörny a jelenlegi belső metában, amelyek szerencsére nem kerültek napvilágra a hétvégi eseményeken.

Lewis B: Hogy érzed, hogyan alakul a PvP egyensúly, most, hogy jelentős mennyiségű játékos is játszhatott a játékkal? Én személy szerint úgy gondolom, hogy a guardian időnként túl fontos, semmint, hogy kihagyjuk egy PvP vagy WvW csapatból. A képességei annyira támogatóak, hogy egyszerűen túl értékes ahhoz, hogy ne legyen legalább egy az oldalunkon. Próbáljátok ezt javítani/elkerülni?
Jon: A játék jelenlegi egyensúlya most olyan állapotban van, amit én 80%-os szabálynak hívok. A dolgok alapvetően rendben vannak, viszont van rengeteg olyan dolog, amelyek egyszerűen nem érződnek jónak, minél többet játszol. Elkészültünk egy olyan alap felállításával, amiről úgy gondoljuk, hogy jó alapvonal az egyensúly szempontjából, de most elkezdjük a “második 80%-ot”, ami azt jelenti, hogy a dolgoknak igazodniuk kell az alapvonalhoz. Ennek a munkának egy részét elkezdtük a következő béta hétvégére, de nem mind fog rá elkészülni.

Lewis B: Maradva a guardiannál, sokan, akikkel játszottam, úgy gondolják, hogy túl erősek – hogyan közelítitek meg és számoltok le az ilyen állításokkal? A guardian egyértelműen sokáig képes életben maradni…
Jon: Minden kasztnak van néhány aspektusa, amelyek jelenleg túl erősek. Ha körülnézel a YouTube-on, láthatod, hogy van példa arra, amikor a mesmer, az engineer, a ranger, a warrior, az elementalist, a thief, a necromancer és igen, a guardian, túl erős. Most a mi dolgunk, hogy ezeket a dolgokat egyensúlyba hozzuk a játék többi részével.


Lewis B: Több thieffel is játszottam a bétákon, akik 1 vagy 2 ütésből leverték az ellenfelüket azzal, hogy kritikus találati esélyre, power-re és precision-re gyúrtak és ezeket jól kiválasztott tárgyakkal kombinálták. Szeretnétek, hogy az ilyen kimenetelek lehetségesek legyenek? Ez egy probléma, amit meg kell oldanotok, vagy rendben van, hogy vannak ilyen buildek?
Jon: Szeretnénk, ha lennének üveg-ágyú (glass-cannon) buildek, viszont jelenleg van pár túl extrém. A legrosszabb az egy elementalist build, amit nem fogok most leírni, mivel nem tudom, hogy lesz-e időm minden formáját eltüntetni a következő béta hétvége előtt.

Lewis B: Áttérve a necromancerre, mit gondolsz, a Corruption változtatások megfelelően működnek? Az önfertőzés (self infliction) jó ötlet, jól lehet kombinálni a Consume Conditions-el, de valójában nem tartanak elég ideig, hogy jól fel lehessen halmozni őket, így nagy hatással legyenek a CC-re, viszont túlságosan is hátráltatnak. A jelen állás szerint, nem tűnik túl jó üzletnek. Dolgoztok még ezen?
Jon: Ezek újabb képességek a játékban. Amikor új dolgokat vezetünk be, azok általában vagy túl erősek vagy túl gyengék, mivel ezen képességek számait nem nézzük át alaposan addig, amíg meg nem fordulnak párszor a metában. Azt hiszem joggal mondhatjuk, hogy a Corruption-ök még nem elég jók.

Lewis B: Maradva a necromancernél és hasonlóan a guardianhoz, a necromancereket is gyakran tekintik megállíthatatlan gyilkológépeknek a Death Shroud használatuk és azon képességük miatt, hogy majdnem egy második életet tudnak szerezni. Egy pont foglalós rendszerben, ez felbecsülhetetlen értékű időt tud nyerni. Vannak viták azzal kapcsolatban, hogy mennyi ideig élhetnek túl és, hogy ez milyen szerepet játszik PvP-ben és a pontok védelmében?
Jon: A Guild Wars 2 egyik célja, hogy hosszú távon az offenzíva jobb mint a védekezés. Ez nem azt jelenti, hogy védelemre specializálódni rossz dolog vagy, hogy nem szeretnénk, hogy védekező stílust játszatok. Ez azt jelenti, hogy biztosak akarunk lenni abban, hogy a dolgok meghalnak és van haladás. Van itt egy jó vonal, aminek a két legnagyobb áthágóját meg is nevezted, mint “túl védekezőket”, de nem fogjuk megszüntetni ezt a szerepet, mivel szórakoztató; annyit kell tennünk, hogy életképes legyen ez a szerep, de ne szükséges.


Lewis B: Sokat változtattatok a mesmeren a második béta hétvégére, a legfeltűnőbb az volt, hogy az illúziók többé nem sebeznek, valamint jelentősen csökkentettétek a Mind Wrack sebzését is – amennyiben ezek nem bugok! Mi volt az oka ezeknek a változtatásoknak? Jelentős sebzés mennyiséget vesztett miattuk a kaszt…
Jon: A mesmer a legújabb kaszt abban a tekintetben, hogy mennyit volt a metagame-ben. Ez azt jelenti, hogy drámaibb változtatásokat hajtunk rajta végre, mint a régebbi kasztjainkon, például a warrioron. Úgy gondoljuk, hogy a klónok célja az elterelés, nem a sebzés osztás, a béta hétvégét ennek tesztelésére használtuk. Mivel ezek a változtatások nemrég kerültek be, még nem mindegyiket egyensúlyoztuk ki. A klónok és a Mind Wrack sajnos a használhatatlan spektrumba estek, míg a phantasm-ok, különösen az Illusionary Duelist, éppen az ellenkező hatást érték el. Már változtattunk ezeken a dolgokon és még a jövőben is fogunk.

Lewis B: Szándékotokban áll megváltoztatni a mesmer scepter képességeit, várhatunk ezen a téren változásokat? Mivel ez az egyetlen távoli egykezes fegyvere a mesmernek, úgy érzem jó lenne kicsit dolgozni rajta (egy kis változtatás az Illusionary Counter-en és talán az Ether Clone-on).
Jon: A scepter mesmerre ugyanúgy rá fogunk nézni, mint minden másra. Van néhány remek képessége, de néhányuk még nem az igazi. Nem tudom biztosra mondani, hogy mi fog változni, ha egyáltalán változni fog valami, mivel néha, amikor bugokat takarítunk a dolgok is szórakoztatóbbá és érdekesebbé válnak, de annyit mondhatok, hogy mint minden mást, ezt sem fogjuk mellőzni.

Lewis B: Nagyon csalódott voltam, hogy a confusion-t nem nagyon használták a mesmernél, pedig rengeteg benn a potenciál, hogy a kaszt sarokkövévé váljon. A Confusing Images kiváló, és úgy éreztem, hogy a scepter lehet a jó választás, ha confusion-t akarunk használni. Tervezitek, hogy felturbózzátok ezt?
Jon: Óvatosan kellet bánnunk a confusion-nel, mivel nem tudtuk külön egyensúlyozni PvE-ben és PvP-ben. Nemrég meglett a technológia, amely segítségével változtatni tudjuk az egyensúly számokat ebben a két környezetben, így növelni tudjuk a hatékonyságát. Megtanultuk, hogy a confusion úgy működik a legjobban, ha sokat halmozunk fel, rövid időre, amit látni fogtok az az lesz, hogy a Confusing Images modell irányába megyünk.

Lewis B: Végezetül, melyik kaszttal töltötted az utóbbi időben a legtöbb időt?
Jon: A legutóbbi béta hétvége óta az engineerrel, guardiannal, warriorral és thieffel foglalkoztam a legtöbbet. Ma még valószínűleg dolgozok kicsit a thiefen, mielőtt áttérnék a másik négyre. Megpróbálunk folyamatosan végigmenni az összes kaszton, javítgatva ott, ahol kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése