2012. június 24., vasárnap

End of Beta Forum!

A napokban az Arenanet-es fiúk/lányok lezárták a béta fórumot (olvasni még lehet egy darabig), hogy a végére érhessenek annak a sok hasznos illetve kevésébe hasznos visszajelzésnek, javaslatnak, sírásnak-rívásnak, amiket a bétázók tettek ott közzé. Azonban amíg élt a fórum, addig sem ültek némán, rengeteg témához szóltak hozzá, ha jól emlékszem, összesen több mint 30 oldalt tett ki az ő hozzászólásaik száma, csak ezen a második béta hétvégén. A korábbi béta alkalmával is voltak hasznos infók itt elrejtve, szóval belevetettem magam a fórumba, hogy még a lezárás előtt végigérjek a válaszokon.
Szerencsére ezekért a válaszokért nem kellet átnyálazni (átvitt értelemben tessék érteni, nem szokásom monitort nyalogatni) az egész fórumot, hiszen van egy nagyon hasznos ‘Dev Tracker’ funkció, amely egy kattintással megmutatja nekünk az összes Arenanet-es reagálást. Aki kíváncsi rá miket találtam, az kattintson egyet.

Bugok

  • Többen jelezték a fórumozók közül, hogy szinteket (volt aki 5-6-ot is) vesztettek az előző béta óta. Volt akinek ez csak a szerverváltás után tűnt fel, lehetséges, hogy az okozta. Az Arenanet-eseknek is teljesen új volt ez a dolog, de megígérték, hogy ránéznek. Ti tapasztaltatok esetleg hasonlót?
  • Több személyes történetbeli bugot is jelentettek a játékosok, ezek közül kettőre, két nornosra reagáltak az Arenanet-től. Sokan panaszkodtak például arra, hogy túl erős az Overminer nevű mob. Erre az a válasz érkezett, hogy véletlenül négyszeres életszorzót kapott, valamint nagyon sok confusion-t tud felpakolni az ellenfelére, így nagyon nehéz legyőzni. A másik ilyen mob a Wolf Havroun volt, neki elvileg nem szabadna elementálokat idéznie és jégbe fagyasztania. Mind a két bugot javították már a hétvégén, de mivel nem voltak életbevágóak, ezért nem tettek fel miattuk új build-et.
  • A salvage lista még nem tökéletes, erről tudnak és javítani fogják (egy srác például az jelentette, hogy egy arany nyaklánc összetörése után réz rögöt kapott).
  • A játék egyelőre nem érzékeli automatikusan, ha például a fejhallgatót kihúzod és bedugod a hangszórót, ilyenkor újra kell indítani a játékot, hogy legyen hang. Tudnak erről a hibáról, és azt ígérik, a következő bétára már jó lesz.
  • Tudnak róla, hogy nem működött jól a WvW-s szerverpárosító rendszer a hétvégén, és ezt kifogják javítani.
  • Vannak olyan ikonok még a játékban, amelyek helykitöltőek egyelőre (például a főzés szakmával készíthető Onion Ring ikonja egy pite volt).

NPC beszélgetések

  • Többen jelezték, hogy túl gyakoriak egyes NPC dialógusok a városokban, különösen zavaró ez, ha a szakmáidat húzod és többször is végig kell hallgatnod ugyanazokat a beszélgetéseket. Erre annyit reagáltak a fejlesztők, hogy megjelenésig még módosítgatnak ezeken a beszélgetéseken.

Crafting

  • Minden térképen található egy farm, ahol egy adott alapanyagból 8 lelőhely van. Ezek a lelőhelyek 23 óránként termelődnek újra. Azok az alapanyagok, amelyeknek van ilyen farm lelőhelyük, máshol nem találhatóak meg. Ugyanazon alapanyagból legfeljebb 2 farm található a játékban.
  • Egy szakma teljes felhúzásával (400-as szintig), összesen 10 szintet fejlődhet a karakterünk. Tehát, ha mind a 8 szakmát felhúzod, akkor 80 szintet fejlődhetsz. Így megcsinálhatod azt egy karakterrel, hogy a városból ki sem lépve eléred a 80-as szintet (persze előbb kell egy pénzes kari :)).

9-es hibakód

  • Bizony sokaknak dobta ki a játék ezt a hibát a hétvégén. Ez azt jelentette, hogy az Arenanet letiltotta az adott account-ot, mert a kódot, amivel azt létrehozták, lopott bankkártyával vették. Olyanoknak volt ilyen problémájuk többnyire, akik nem hivatalos partneroldalról vették a játékukat. A témát végigolvasva (jó hosszú volt) észrevehető volt, hogy kemény munka folyt ezzel kapcsolatban a háttérben, minden egyes account-ot külön ellenőriztek és a témába beírták azoknak a fórumnevét, akik “lopott account-tal” rendelkeztek. Ők egyet tehettek, megpróbálhatták visszakérni a pénzüket onnan, ahol vették a játékukat.

Festék-rendszer

  • Talán nektek is feltűnt a hétvégén, hogy ha megszerzünk egy festéket, akkor az most már nem lesz elérhető minden karakternél, csak annál, amelyikkel megszereztük azt. Hatalmas rage volt emiatt a fórumon. Az Arenanet több hozzászólásban is kifejtette, hogy miért döntöttek így (ez is egyfajta fejlődést mutatna a karaktereknél, minden karakternek lenne egy palettája, stb). Ezek azonban nem győzték meg a fórumozókat, több okot is felhoztak ez ellen a rendszer ellen, szóval nem lepődnék meg, ha a végén mégis account alapúvá válna a dolog.
  • Dolgoznak egy olyan rendszeren, aminek a segítségével a Mystic Forge-ban olyan színű festéket hozhatunk létre, amilyet akarunk. Minden színhez kell majd egy egyedi alapanyag.

PvP ládák

  • A festékeshez hasonló “lázadás” alakult ki a PvP-be bevezetett ládák ellen. A fórumozók többségének nem tetszett, hogy véletlenszerűen dobnak cuccokat a ládák, és akár egy cuccból több is eshet a különböző ládákból. A fejlesztők erre azt mondták, hogy ez a rendszer még eléggé nyers, mivel nagyjából  egy héttel ezelőtt adták a játékhoz (a béta előtt egy héttel). A következő bétán már sokkal jobb lesz. Lehetőség lesz összetörni a felesleges cuccokat és különleges recepteket felhasználva elkészíthetjük azokat a felszereléseket, amik nekünk kellenek.

Vegyes

  • WvW-ben eltűnnek az ostromgépek, ha 30 percig senki sem ül beléjük. Ha mégis úgy érezzük, még szükségünk lesz rájuk, akkor elég csak beleugranunk, majd ki, ezzel újraindítjuk a számlálót.
  • A rangernek hiányzott 3 utility képessége a bétában, mind a három valamilyen különleges hatással van a petre.
  • Több kasztnak is vannak még gyenge utility képességei, jelenleg a warriornak, az elementalistnak és a guardiannak vannak a legerősebbek. Dolgoznak azon, hogy a többi kasztét is felhozzák erre a szintre.
  • Többen panaszkodtak arra, hogy a Box o’Fun nagyon drága. Az Arenanet erre azt mondta, hogy direkt ilyen, mivel nem szeretnék, ha mindenki ezeket pakolgatná a földre. Azzal, hogy drágább, kevesebb lesz belőlük, így élmény lesz, ha éppen lerak valaki egyet.
  • Ha mozogsz és benyomod a Meteor Shower-t, akkor a karaktered automatikusan megáll. Ha kasztolás közben megmozdulsz, akkor megszakad a képesség. Ha megszakítod a képességet, akkor rövidebb lesz a visszatöltési ideje, mint akkor lenne, ha elkasztoltad volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése