2012. augusztus 24., péntek

GW2 Optimalizáció


Szevasztok, Bill Freist vagyok. Azért vagyok itt, hogy két olyan témáról írjak, amelyekről sok kérdést láttunk az elmúlt pár hónapban: optimalizáció és teljesítmény.

Mielőtt azonban belekezdenénk, biztosan azt kérdezitek magatoktól ” Ki ez a Bill gyerek?” A QA részleg tagja vagyok itt, az Arenanet-nél, a fő feladatom pedig az, hogy információkat gyűjtsek tőletek, a játékosoktól, a teljesítmény- és kompatibilitásbeli problémákról. Biztosra megyek abban, hogy a programozói csapat megkapja a megfelelő információt és reprodukciós lépéseket, amelyek segítségével gyorsan javítani tudják a technikai problémákat. Röviden, az én munkám az, hogy biztosítsam, a játék a lehető legtöbb számítógép konfigurációval kompatibilis legyen – megbízható teljesítménnyel együtt.

A Guild Wars 2 motor programozói nagy kliens oldali és back-end fejlesztéseket hajtottak végre az elmúlt hónapokban, beleértve ebbe számos különböző optimalizációs megoldást, amelyek teljesítménybeli növekedést eredményeztek. Mivel a célunk az, hogy a lehető legsimább játékos élményt nyújtsuk, próbáljuk csak akkor a játékba helyezni ezeket a változtatásokat, amikor már eleget teszteltük őket, ezzel biztosítva a stabilitást. Ez vezetett ahhoz a teljesítménybeli ingadozáshoz, amelyet sok játékos tapasztalt a BWE és a stressz tesztek során.

Jelenleg a Guild Wars 2 már hatalmas mennyiségű optimalizációt kapott. Ez azt jelenti, hogy azoknak a játékosoknak, akik szegényes teljesítménytől szenvedtek a múltban, már frame rate-beli javulást kell tapasztalniuk. De még mindig vannak eltérések a különböző egyéni rendszerek között. Ahogy ezeket vizsgáljuk, érdekes bottleneck-eket fedezünk fel. Például, itt egy táblázat, amely bemutatja, milyen különbséget tud eredményezni az eltérő grafikus driver. (Ezeket az adatokat a múltkori stressz teszten résztvevő játékosoktól gyűjtöttük.)


Más problémákat is találtunk, amik hasonló teljesítménybeli eltéréseket eredményeznek. Még ha a teljesítményt befolyásoló tényező külső is, olyan keményen fogunk dolgozni, ahogy csak tudunk, hogy biztosítsuk, a Guild Wars 2 élményedet nem teszi tönkre a rossz teljesítmény. Éppen ezért, ahogy a problémákat jelzitek, mi kivizsgáljuk azokat, majd ha megtaláltuk a javítás módját, akkor frissíteni fogjuk a tudástárunkat [knowledge base]. Így a megfelelő információt el tudjuk juttatni azoknak, akiknek szükségük van rá. A tudástár olyan felhasználóbarát utasításokat is tartalmazni fog, amik segítségével javíthatod a teljesítménybeli problémákat.

De a mi a helyzet a valós adatokkal? Hogyan teljesít a grafikus kártyád a Guild Wars 2-vel? A következő táblázat olyan adatokat tartalmaz, amelyet a korábbi stressz teszten játszó játékosoktól kaptunk. Minden adat Intel Core i5 vagy jobb processzort tartalmaz (biztosítva, hogy az adatok csak a grafikus kártya teljesítményét mutatják be). Amikor összehasonlítod a te rendszered teljesítményét ezekkel az átlagokkal, tartsd észben, hogy a megfelelő processzor, grafikus kártya és elegendő rendszermemória mind fontosak ahhoz, hogy sima játékélményed legyen.


Mi van akkor, ha a táblázat szerint a gépeddel egy jó átlagos frame rate-nek kellene lennie, mégis rosszul fut a játék? Tudjuk, hogy a tapasztalataid nem minden esetben vágnak egybe a fenti táblázattal. Ne aggódj, azért vagyunk, hogy segítsünk! Ha rossz teljesítménytől szenvedsz és a tudástárunkban nem találsz megoldást, nyiss egy support ticket-et, és lásd el a Support Team-et minden fontos információval! Azzal, hogy ezt megteszed, mi tudunk azon dolgozni, hogy a Guild Wars 2 élményed pozitív legyen. Az, hogy az optimalizálás jelentős részével már végeztünk, nem jelenti, hogy készen vagyunk. Az optimalizáció egészen a megjelenésig és még azután is folytatódni fog, az általatok szolgáltatott információk felhasználásával.

A megjelenés napjának közeledtével, elképesztő, hogy mennyi mindent el tudott érni a csapat, ilyen rövid idő alatt. De nem minden a mi érdemünk. Ti, a közösség, segítettetek abban, hogy a Guild Wars 2 az legyen, ami.

Az Arenanet csapatának nevében, szeretném megköszönni mindannyitoknak, hogy részt vettetek a BWE-ken és a stressz teszteken, hogy elmondtátok a véleményeteket a játékról és az aggodalmaitokat a teljesítményről. Köszönjük a hasznos információkat, amik segítségével javítani tudjuk ezeket a problémákat megjelenés előtt. Gondoljatok úgy magatokra, mint a csapat tagjaira.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése