2012. július 24., kedd

PvP Változások!



Ezeket a változtatásokat még pénteken, a béta kezdete előtt tették fel fórumra, de azóta nem volt időm cikket írni, így most kerülnek ki ide. Akik PvP-ztek, illetve WvW-ztek, azok valószínűleg már találkoztak ezen változtatások többségével, de valószínűleg lesz olyan, ami elkerülte a figyelmüket.

PvP változások

Új PvP térkép: Legacy of the Foefire
Ezt a Conquest térképet néhány klasszikus Guild Wars PvP térkép ihlette.
  • Minden csapatnak van egy NPC-kkel teli bázisa, amit meg lehet támadni.
  • Minden ilyen bázison van egy Guild Lord. Az ellenséges Guild Lord megölése sok pontot ér.
Újdonság: Fizetős automatikus bajnokságok
  • A fizetős automatikus bajnokságok már elérhetőek a Tournament Master-nél a PvP Lobby-ban.
  • Ez egy újfajta automatikus bajnokság, amelybe csak jeggyel lehet belépni. Ebben a bajnokságban több a jutalom, mint az ingyenes bajnokságban, és mindenki aki részt vesz, kap jutalmat.
  • Ehhez a bajnoksághoz teljes csapat kell [full roster]  és regisztráláskor a vezető dönti el, hogy ő állja-e az egész csapat nevezési díját, vagy erről minden tagnak magának kell gondoskodnia.
  • Jegyeket új rangok megszerzésével, bajnokságok megnyerésével és a gem store-ból lehet szerezni. Ha valamilyen oknál fogva kilépsz a csapatból, akkor a jegyedet in-game levélben kapod vissza. A jegyedet akkor is visszakapod, ha a meccs szerver oldali hiba miatt újraindult.
Részleges bajnoksági csapatok
Az ingyenes bajnokságokra most már nem-teljes csapatokkal is lehet regisztrálni. Egy öttagú csapatnak már nem kell erre a bajnokságra regisztrálnia. Bármennyi barátoddal alkothattok egy csapatot, és ezt a részleges csapatot regisztrálhatjátok a bajnokságra. A játék egy olyan másik részleges csapatot fog a te csapatod mellé sorolni, amelyikkel együtt meglesz a teljes csapat, majd ez az új, összerakott csapat indul a bajnokságban, amikor a játék meccset talál.
Bajnokság frissítések
A bajnokságokban most már térképrotáció működik, a térképek a körök alapján változnak. Első kör: Legacy of the Foefire, második kör: Battle for Khylo, harmadik kör: Realm of the Niflhel
Új kivégzések
A játékosok most új “Finish Them!” animációkat szerezhetnek. Olyan tárgyakat szerezhetnek, amelyek segítségével korlátozott ideig speciális kivégző mozdulatokat használhatnak. Ezeket az új kivégző mozdulatokat PvP jutalomládákból lehet szerezni, illetve a Black Lion Trading Company-ből vásárolni. Vannak olyan kivégzőmozdulatok, amelyek PvP rangokat jelölnek (nyúl, szarvas), illetve speciális ‘fun’ kivégzések is, mint amikor egy tehenet dobsz az ellenfeledre.
PvP jutalmazási változások
  • Speciális rang jutalom ládákat adtunk hozzá a játékhoz, melyeket akkor kapsz meg, ha változik a rangod. A Gold, Silver és Bronze ládákat átneveztük, hogy passzoljanak a rangjukhoz.
  • A PvP jutalmak most már szétbonthatóak PvP salvage kit-ekkel, amelyeket a glory vendorok-nál lehet megvenni.
  • A szétbontott PvP tárgyakat  a Mystic Forge-ban lehet újrakombinálni, ezzel új tárgyakat készítve.
Egyéb PvP változások
  • Pont tooltip-ek hozzáadva.
  • A Mystic Forge hozzáadva a Heart of the Mists-hez.
  • PvP tárgy receptek hozzáadva a Mystic Forge-hoz.
  • Változott a Forest of Niflhel térképen megölt lényekért járó pont (jelenleg 25 pont).
  • A Jotun életpontjait növeltük.
  • A Wall of Champions-on javítottuk a szöveget.
  • Változott a játékosok megöléséért járó pont (10-ről 5-re).
  • “Skirmisher” bónusz hozzáadva a játékhoz. Működésében ez hasonlít a Defender-hez és az Assaulter-hez, mindig kapsz Skirmisher pontot, ha olyankor ölsz meg egy játékost, amikor nem vagy foglalópont közelében.

WvW változások

Újdonság: Őrszemek [sentries]
Az őrszemek egy emberre tervezett foglalópontok, amelyek a fő célpontok közti utakon találhatóak. Egy pontot nyer az a csapat, aki megöli őt és elfoglalja a pontot.
Meccs kezdés frissítések
  • Stonemist Castle kapui zárva vannak, amikor egy új meccs kezdődik.
  • A csapatok minden meccset úgy kezdenek, hogy birtokukban van a saját Borderland-jük 3 vára és az északi tornyok. Az ellenséges csapatok a safe pontjukhoz legközelebb eső tornyot birtokolják kezdéskor.
  • Minden csapat a safe pontjához legközelebb eső várat és tornyokat birtokolja a meccs kezdetekor, az Eternal Battleground-on.
  • A Supply Camp-ek a meccs kezdetekor elfoglalatlan állapotban vannak, kivéve az egyes Borderland-eken a legészakibbakat, amelyek az otthoni csapatok birtokában vannak.
Quaggan zsoldos tábor frissítés
Ez a tábor nagymértékben át lett dolgozva.
  • A csapatok most már el tudják foglalni a Borderland-eken a víz alatt található időjárási pilléreket, ezzel egy quaggan sámánt küldve a legközelebbi várhoz.
  • A quaggan sámán az időjárás pillérnél jelenik meg, majd elindul a legközelebbi vár felé, hogy megvédje, vagy megtámadja azt egy viharral, ami körbeveszi a várat.
  • A csapatok megszüntethetik a vihart, ha elpusztítják a várhoz legközelebb eső időjárási pillért, illetve egy rövid időre azzal is, ha megölik a sámánt.
  • A minden Borderland közepén megtalálható sziget quaggan-okat küld a déli célpontok felé, hogy harcoljanak a szigetet irányító félért.
Ostromgép frissítések
  • Az ostromgépek elpusztításáért most már jár xp. Az ostromgép építő területek lerombolásáért nem jár xp.
  • A hajítógépek és az ágyúk most valamivel gyorsabban forognak.
  • Az Arrow Cart supply költsége most 20.
  • A Ballista supply költsége most 30.
  • A katapult sebzését növeltük.
Egyéb WvW változások
  • A loot, ami játékosok vagy szörnyek megölésekor esik, azonnal a játékos lábához kerül.
  • Az őrök elhelyezkedését minden célpontnál megváltoztattuk.
  • Az Orb of Power bónusz most plusz stat pontokat ad.
  • A képernyő tetején van egy új UI elem WvW-ben. Ez mutatja, hogy mennyi pontot fog kapni a csapatod a következő összesítéskor, az időt a következő összesítésig és a nálad lévő supply mennyiséget.
  • A kapukért most már járnia kell xp-nek.
  • A dolyak karavánok, amelyek sikeresen elérik úti céljuk végét, szinte azonnal újra útnak indulnak.
  • A citadellákban a guild és személyi bankárok helyet cseréltek.
  • Minden célpont fejlesztésének költségét növeltük.
  • Minden személyi fejlesztés több időt vesz igénybe.
  • Az Armor Trader-eknél most már lehet venni invader ring-et, amulettet és kiegészítőket, Badges of Honor-ból.
  • A Siegemaster-ek most már Badges of Honor-ért is árulnak ostromgép tervrajzokat.

Egyéb

  • Csökkentettük a trait újratanulás költségét.
  • A javítási költség most már a tárgy ritkaságától és szintjétől függ, nem pedig a játékos szintjétől.
  • Növeltük azt az időt, ami egy legyőzött játékos újraélesztéséhez kell, harc közben.
  • Frissítettük a képességek megszerzésének gyorsaságát.
  • A leszinteződés most csak akkor lép érvénybe, ha a játékos egynél több szinttel magasabb annál a területnél, ahol van. A leszinteződés során egy szinttel a terület szintje fölött marad a játékos.
  • Javítottunk a pet AI-n.
  • A Bank és Collection tab-ok most már elérhetőek az összes crafting állomásnál.
  • Most már minden gyűjthető cuccot egyszerre a bankodba tudsz küldeni, az Inventory jobb felső sarkában található menüvel.
Guild
  • Egy új guild alapítása most 1 ezüstbe kerül és 50 fő lehet a tagja.
  • A tagsági korlátot 5 alkalommal lehet növelni, maximum 500-ra úgy, hogy beszélünk a Guild Registrar NPC-vel és eleget teszünk a tagsági követelményeknek.
  • A Guild fejlesztéseket újraszerveztük. A korai szintek lokális előnyökkel járnak és sokkal inkább szociális célt szolgálnak.

2012. július 20., péntek

Variance Guild utolsó Béta Hétvége


Zhorak nagyszerű vissza tekintő posztja után nézzünk bele a közeljövőbe is. Itt az utolsó béta hétvége amire nagyon sokan részt tudnak venni a közösségünkben, hála a Gamestarnak na és persze Nektek, mivel több mint 200 kulcs érkezett Tőletek, amiket a kiosztottunk minden féle érdekes játékokon vagy az egyszerű aki kapja marja szinten.
Amikor elkezdődött az egész felhajtás a bétáról és a guild rendszerről vegyes érzelmekkel fogadtuk a Variance guild megalapításának ötletét, de végül belevágtunk azzal a gondolattal, hogy a béták alatt mindenki számára elérhetővé tesszük a jelentkezést és meglátjuk a közösség reakcióját. Első hétvége után áll leszakadva csodálkoztunk és beszéltük skypeon a többiekkel, hogy mennyire jó fej volt mindenki és segítőkész a társaival és ez a 2. BWE-re is igaz volt. Szóval meg vagytok dicsérve emberek ! :)
Mostani hétvégén törölve lesznek az eddig létrehozott karaktereitek és lehetséges, hogy a meglévő Guildek is. Személy szerint nem hiszen, mivel a press béta alatt létre hoztam tesztből a Variance-t és meg is maradt a wipe után is.(Ezért lett Real Variance néven létrehozva egy újabb). Hogy is fog működni a guild a mostani béta hétvégén?

BWE3 menete guild szinten:
  • Ha törlik a guildeket akkor szintén Nathriel megalapítja, viszont ha megmaradnak akkor hozzám lehet majd fordulni csatlakozási ügyben, mivel az első guild betelt.(Megjelenésre már biztosan benne lesz a guild bővítési lehetőség is.)
  • Továbbra sem kell kecskét feláldozni azért, hogy bevegyünk. Legyél kulturált mert különben ledobunk a Taigetoszról egy hordóban. Leadereknél vagy az officereknél tudtok jelentkezni. “Szeva beveszel  ?” féle kérvényeket ignoráljuk.
  • A guild most durván 140 főt számlál ezért még 60 hely van. Ha ez is betelik akkor tisztogatni kezdjük az inaktívnak minősített accountokat.
  • A szerver amire megyünk a Whiteside Ridge, azonban, ha este tele lesz, akkor a pótszerver a Gunnar’s Hold. Elvileg lesz lehetőség ingyenes szerverváltásra, így szombat délelőtt biztosan tudtok váltani.

Szerkesztő társaim ezúton kérem, hogy ide írják fel nevüket, hogy melyik guild(ek)ben vállalja azt, hogy officer lesz.
Leaderek: Nathriel(Real Variance, ingame név: Kex) / Terawattkun (Variance, ingame név: Terawattkun)
Officerek: Endrosz (mindkét guildben lesz, ingame név: Világjáró), Zhorak (mindkét guildben lesz, in-game név: Almighty Zhorak)
.
.
.
PvE illetve PvP-re megint csak fog menni a guild, én nem biztos, hogy ezeken részt tudok venni mivel pénteken haverok lesznek itt így csak vasárnap leszek teljesen szabad viszont a guild chaten illetve még jobb eséllyel a Team speak 3 szerverünkön lehet csapatot találni. Remélem sikerült mindent össze szednem, de ha van valami ami még nem tiszta kiegészítjük a posztot illetve commenteket figyeljük.
 Béta hétvége ma este 21órától hétfő reggel 9ig fog tartani viszont volt rá példa, hogy előbb elindult.
Találkozunk Tyriában !

2012. július 19., csütörtök

Beta Szerver: Whiteside Ridge



Arenanet nemrég közölte a BWE3 ideje alatt biztosan elinduló szerverek listáját. Ebben sajnos nincs benne a jól bevackolt szerverünk, de fel a fejjel. Blog posztjukban azt írták, hogy azért indítottak annyi szervert legutóbb, mert megtehették, és nem azért mert szükség volt rá, és most a még jobb játékélmény eléréséhez megtépázták a szerverek létszámát, mivel nem fun üres szerveren játszani, illetve az ellen harcolni. A felszabadult forrásokat a jelenleg aktív szerverek tápolására fordítják.
Folyamatosan monitorzni fogják az aktív szervereket arra az esetre, ha még több helyet kell biztosítaniuk a playereknek, vagy éppen csökkentésre szorul, de ha szükség úgy tartja újakat tudnak beüzemelni mindezt úgy, hogy ki se kell lépnünk a játékból, mindent megtudnak csinálni újraindítás nélkül.
Új választott szerverünk a Whiteside Ridge ! /Változás jogát fenntartjuk, igyekeztünk a legoptimálisabb összetételű szervert kiválasztani/
Továbbá javítottak a WvW beli bugokon, főleg a szerverek összeállításán, és megjelenéskor 24 óránként fogja váltogatni a szervereket addig, amíg nem alakul ki egy megbízható egyenlőség a szerverek között, utána pedig vissza áll a 2 hetes periódusokra.
Variance guildről holnap írok posztot és tovább gomb után az induló szerverek listáját tekinthetitek meg, addig is jó csámcsogást a poszt alatt!


NA Servers EU Servers
Anvil Rock Abaddon’s Mouth [DE]
Blackgate Augury Rock [FR]
Borlis Pass Aurora Glade
Crystal Desert Blacktide
Darkhaven Boreal Station
Ehmry Bay Desolation
Fort Aspenwood Elona Reach [DE]
Gate of Madness Far Shiverpeaks
Henge of Denravi Fissure of Woe
Isle of Janthir Fort Ranik [FR]
Jade Quarry Gandara
Maguuma Gunnar’s Hold
Sanctum of Rall Jade Sea [FR]
Sea of Sorrows Kodash [DE]
Sorrow’s Furnace Lakeside County
Stormbluff Isle Piken Square
Tarnished Coast Ring of Fire
Yak’s Bend Riverside [DE]

Ruins of Surmia

Seafarer’s Rest

Umbral Grotto

Underworld

Vabbi

Whiteside Ridge

2012. július 14., szombat

GAMESTAR TV: GW2

Ha valaki lemaradt az élő adásról, most végre megnézheti:
Ezen a héten egy rendhagyó Live Arénát láthattak a kedves nézők, hiszen ezúttal a kérdéseket főleg a Guild Wars 2-vel kapcsolatban vártuk. HP és Gyu mellé pedig a hazai GW2 élet egyik ismert alakja Endros csatlakozott, hogy szakértelmével segítse a válaszadást.

2012. július 9., hétfő

Asura és Sylvari az Utolsó Béta Hétvégén!



Az utolsó BWE (július 20-22) alkalmával kipróbálható lesz az asura és a sylvari faj is. A játékosok így már bármelyik fajból indíthatnak karaktert (ember, norn, charr, sylvari, asura), és elkezdhetik kalandozásukat a Guild Wars 2 világában az öt teljesen különböző helyszínen.
Az asura játékosok számára ez azt jelenti, hogy Metrica Province-ban, ebben az élénk, egzotikus dzsungelben kezdhetik barangolásukat, tele high-tech laboratóriumokkal, gólemekkel, krew-ekkel, és őrült tudósokkal. A közelben az asura főváros, Rata Sum masszív monolitjainak technomágikus ereje hümmög. Ezek az apró zsenik első ránézésre talán aranyosnak tűnnek, de soha ne becsülj alá egy asurát…
A sylvarik a Grove-ban kezdik a történetüket, a ragyogó, élő városban, ami a Pale Tree árnyékában fekszik. A sylvarik titokzatos faj, tele lovagias felfedezőkkel, akiket a kielégíthetetlen kíváncsiság hajt, és a közös Álom vezet.
Ha játszottál az előző béta hétvégéken is, tudod, hogy minden játszható fajnak meg vannak a saját területei, egyedi városai, és személyes törénet opciói. De mindenek felett, minden fajnak megvan a saját identitása, és ezt tökéletesen példázzák az asurák, és sylvarik is.
Alig várjuk, hogy a játékosok magukba szívják a Grove mitikus atmoszféráját, vagy megállítsanak néhány félresikerült mágikus kísérletezést a Metrica Province-ban. Ha szeretnél egy biztos helyet a bétán, vásárold meg a Guild Wars 2-t ma!

2012. július 8., vasárnap

Alapszabályok!



Minden cégnek megvannak a maga titkai: titkos receptek, titkos kódok, titkos programok és a dolgok végrehajtásának titkos módjai. Néhány titkot megtartanak maguknak kémkedési okok miatt, míg másokat egyszerűen azért tartanak meg, mert senki sem veszi a fáradságot, hogy megossza azokat. A titkok, melyeket ebben a blog posztban megosztok, mindkét kategóriába beletartoznak.
Néhány fejlesztő azt kívánja, bár lenne egy titkos receptkönyv, online világok tervezéséhez – olyan nagy és régi Betty Crocker-típusú könyv, olyan fejezetekkel, mint ” Harc rendszer” és “Interaktív történet mesélés, tartalmazna recepteket a “közelharci fegyverekre” és a “fő karakterek összeállítására”. Ők azt kívánnák, hogy csak néhány dolgon kelljen változtatni, majd dolgozni minden részen a szükséges ideig.
Az igazság az, hogy egy online világ megtervezése sokban hasonlít az igazi világhoz. Egy mocskos meló. Összefüggő és kaotikus. A mentális tér, amiben alkotsz, pillanatról pillanatra változik, feltételezések és extrapolációk fonódnak össze, ennek a kibogozása pedig rengeteg idő. Olyan, mint az ötletek, folyamatok, emberek és együttműködés féktelen tengeri vihara.
Az Arenanet-nél nincsenek igazán receptek és titkok sem, vannak viszont magas szintű  tervezési elveink, amelyek segítették a Guild Wars 2 tervezési folyamatát. Ezek voltak a csillagok az éjszakai égbolton, amelyek többször is megakadályozták, hogy zátonyra fussunk. Ezeket látod a harcban, a történetben, az esemény rendszerben, még a világtérképen is. A játék minden egyes aspektusát megérintette és formálta egy vagy több ilyen “aranyszabály”.
Keltsd életre a világot!
Elsőként ezt az alapelvet említeném meg, hiszen valószínűleg ezt használjuk a leggyakrabban a Guild Wars 2 megalkotása során – végső soron, egy online világot alkotunk. Ez lényegében azt jelenti, hogy Tyria világa a valós világhoz hasonlóan működik, a saját betartandó törvényeivel. A történet és lore szempontjából, geopolitikai dinamizmusokat kellett felépítenünk. Vannak nemzetek, és ezek a nemzetek kapcsolatban vannak egymással. Ezek a kapcsolatok a történelmen, az egyes vezetők személyiségein és földrajzi adottságokon alapulnak. A környezet megalkotása során barlangokat készítünk, ahol lények élhetnek és fészkeket helyezünk el, ahova tojásokat lehet rakni. Megpróbálunk egy ökoszisztémát kialakítani azzal, hogy a megfelelő lényeket rajuk a megfelelő helyre, majd biológiai kapcsolatot alakítunk ki köztük. A játékosok mindezeket érzékelik, vannak események, ahol kapcsolatba lépsz ezekkel a fészkekkel, valamint a személyes történet küldetéseiben megtapasztalhatod a geopolitikai konfliktusok hatásait.
Cél: Ezt használjuk lakmusz tesztként, hogy megnézzük van-e olyan dolog, ami nem igazán illik Tyria világába. Általában a tartalomban és a történetben használjuk. Ez adja a kiindulópontot  a karakterek, történések és a környezet számára.


Az együttműködés a kulcs
Mindig, amikor egy új rendszert helyezünk el a játékban, szinte azonnal meg kell hoznunk vagy 1000 döntést, majd másik 1000-et, amik az első körből kimaradtak.
A legnagyobb döntéseket a játékosok miatt hozzuk, értsd, TI miattatok! Azt akarjuk, hogy a Guild Wars 2-ben azok, akik egy csapatban vannak, tényleg egy csapatban legyenek- ne harcoljatok a nyersanyagokért, ne ütközzenek folyamatosan a motivációitok, ne csökkentsétek egymás élményét. Ez olyan dolgokhoz vezetett minket, mint a kombó rendszer, amely okot ad arra, hogy kedved legyen mások mellett harcolni, mivel képes vagy kombinálni a saját támadásaidat a többiekével, mindenféle taktikai módon. Minden játékos gyűjthet az összes lelőhelyből, mivel nem szeretnénk feszültséget a térképen együtt kalandozó játékosok között. Az események maguk is azért léteznek, mivel olyan tartalmat képviselnek, amelynek előnyére válik, ha többen vannak a világban. Még az eseményen való részvétel jutalmazásának a módja is olyan, hogy számít, mit tettél hozzá, de ez nem von le mások teljesítményének értékéből.
Cél: Ez az alapelv segítette a tartalom típusok jelentős részének és a jutalmazási rendszernek a felépítését. Segít annak az eldöntésében, hogy egy döntéssel motiváljuk-e a játékosokat az együtt játszásra, vagy pedig akaratlanul is konfliktust hozunk létre köztük.

A játékot játszd, ne az UI-t!

Most az gondolhatjátok, “Hé, játéktervező! Ez a leghülyébb dolog, amit valaha leírtak.” És részben ez igaz is. Hogyan játszanád másként a játékot? Mi ezt úgy értjük: Mivel egy élő online világot teremtünk, amiben heroikusan töltöd az idődet, azt akarjuk, hogy valóban megtapasztald a világot. Nem szeretnénk, ha a világ menük, gombok, táblázatok, grafikonok vagy bármi mögé lenne rakva, semmit sem akarunk közted és Tyria között tudni.
A Guild Wars 2 UI-ja a jelenleg szükséges, a néha szükséges és az adott pillanatban szükséges információ egyensúlyán alapszik. Mivel az információ, amire nekem van szükségem, és az amire neked van szükséged  eltér egymástól, ezért az egyetlen közös dolog az kell, hogy legyen, hogy valós és intuitív élményt hozzunk létre. És ezt nem érjük el azzal, hogy több képernyőt rakunk a monitorodra.
Cél: Azzal, hogy kezdetektől a tudatában vagyunk, hogy a játékos hogyan fog kapcsolatba lépni a játék egy adott rendszerével, segít megtervezni annak méretét, összehangolja annak működését és azt, hogy hogyan tapasztalja meg azt a játékos. Ennek segítségével csökkenteni tudjuk a képi zsúfoltságot, valamint ez szolgál katalizátorként az olyan nehéz döntések számára, minthogy ne legyenek vörös pontok a kis-térképen.


Vállalj kockázatot!
“Próbáljuk ki.” Reménykedsz, hogy hallod ezt a mondatot egy meeting végén, különösen ha az vitatkozós volt, vagy a vitatott ötlet új és radikális.
Képzeljetek el egy játszóteret, tele játszadozó gyerekekkel. A játék, biztonságos környezetben való hibák létrehozásáról, és ezen hibákból való tanulásról szól, olyan módon, hogy az segítse a növekedést. Új ötletek kipróbálásával és drasztikus változtatások véghezvitelével játszunk mi tervezők a játékkal. Itt csúszunk és esünk el, horzsoljuk le a térdünket, vagy kapaszkodunk a mászókán. Bár nem próbálunk ki minden ötletet, a közös tapasztalatunkat használjuk, hogy ráérezzünk arra, mi ígéretes – mit kövessünk le a nyúlüregbe. Megnézzük, hol buknak el az ötleteink, hogyan teszik ezt, és miért. Láthattad ezt akkor, amikor újraterveztük a sylvarit, és ahogyan a kasztokat fejlesztettük. Ezek mindegyike jelentős átalakuláson ment át az elmúlt néhány évben, mivel több megközelítést is kipróbáltunk és tanultunk ezekből a játékos tapasztalatokból.
Cél: Hogy erősítsük az általános tervezési kultúránkat, az ismétlést. Nem tudsz olyan környezetben innovációt elérni, amely számára ismeretlen fogalom a bukás. Vállalnod kell a hibák kockázatát. Végül, ha valami mégsem úgy sül el, ahogy szeretted volna, az nem bukás, csupán játék – amely közben tanulsz.


Csináld jól, vagy ne csináld!
Egy online világ méretű játéknál óvatosan kell megválasztanod a csatáidat. Minden olyan rendszer, amelybe úgy döntesz forrásokat fektetsz, így vagy úgy, de egy másik rendszertől vesz el figyelmet. Remélhetőleg, eljön az az idő, amikor már tudni fogod, hogy mi kell egy kaszt létrehozásához, egy képességének a megalkotásához, vagy bármilyen rendszer illetve rendszer-szett elkészítéséhez. Érezni fogod, hogy milyen forrásköltsége van egy bizonyos elemnek. Amikor ez megtörténik, akkor elkezded látni, hogy hogyan járulnak hozzá az egyes részek az egészhez, és meglátod, hogy mely elemek vonnak el forrásokat sokkal fontosabb területektől. A Guild Wars 2-vel próbáltunk olyan ösvényt járni, hogy néhány rendszert kitűnőre megalkotunk ahelyett, hogy mindent kevésbé jónak készítettünk volna el. Mit jelent ez? Ez azt jelenti, hogy az élmény lényegére koncentráltunk, a különböző elkendőzések helyett. Azt is jelenti, hogy voltak olyan rendszerek, lehetőségek, amelyeket kihagytunk. Ha rosszul döntöd el, hogy mire költöd a fejlesztési forrásokat, akkor rossz élményt hozhatsz létre. De ha jó döntést hozol és jól alkalmazod, akkor elképesztő szintű polírozottságot kapsz, ami csak az elegendő idő, energia és tehetség rááldozásával lehetséges.
Cél: Ennek segítségével a forrásainkat a legfontosabb játékelemekre tudjuk koncentrálni, azokra, amelyeket nagyszerűnek szeretnénk megalkotni. Az eredmény egy olyan játék, amelynek szilárd a minősége, és ezért olyan is játszani vele. Ha van olyan elem, amely nem éri el azt a bizonyos minőségi szintet és nem befolyásol másikat, akkor annak mennie kell, a nagyobb jó érdekében. Ez egy kegyetlen dzsungel, ahol ezek a kis elemek élnek és meghalnak.


Tiszteld a játékost!
Mi tisztelünk téged – mint játékost, mint emberi lényt. Ez a játék, amit alkotunk, lehet, hogy a valós életeddel fog versenyezni. Lehet, hogy a barátaiddal, a családoddal, a munkáddal vagy bármi más tevékenységeddel száll szembe, a szabadidődért. Éppen ezért, értelmes élményt akarunk nyújtani neked, nem pedig egy unalmas időpocsékolást. Bármilyen okod is legyen arra, hogy időt töltesz Tyria-ban, nem akarjuk, hogy elpocsékold olyanra, ami nem szórakoztató.
Ezért készítünk epikus tartalmat. Ezért lehet óriási rémálombeli démonokkal harcolni, globális szövetségeket alkotni, roppant várakat ostromolni, és óriási katapultokból tüzelni. Tyria egy olyan hely, amely segíti az új barátságok létrejöttét, valamint gazdag élményekben részesít, amelyet megoszthatsz a régi barátokkal. Ez a mi verziónk a játszótérre, egy sokkal nagyobb méretben.
Végezetül, egy online világot építünk, de mindig vigyázunk, hogy helyet hagyjunk a legfontosabb összetevőjének, annak, akinek szívesen átadjuk a rivaldafényt: a hősének – neked.
Cél: Hogy őszinték maradjunk.


Remélem, élveztétek a most már nem olyan titkos  füveket és fűszereket, amik segítségével a Guild Wars 2-t olyan ízletes élménnyé tesszük.

2012. július 7., szombat

10 Fontos Dolog a Megjelenésig!

Ma elárulok nektek tíz titkot, hogy miképp készüljetek fel a megjelenésre!

Posted Image
1. Lehetőleg foglald le a neved.
Az egyik legrosszabb dolog a játék kiadásával kapcsolatban, az a mérhetetlen rohanás és torlódás, ami már a headstart-nál is várható. Bár nem tudsz egy szavas neveket lefoglalni a Guild Wars-ban, ha meg van a tökéletes két (vagy több) szavas neved, nyugodtan lefoglalhatod az első részben. Mindössze annyit kell tenned, hogy összekapcsolod a Guild Wars 2 fiókoddal, belépész 2012. január elseje és a megjelenés előtt, és a neved le is van foglalva a headstart idejére.
Ha már foglalt, csak annyit tehetsz, hogy megjegyzed a nevet és rimánkodsz, hogy a karakter tulajdonosa ne foglalja le a nevét, vagy ne vegye meg a Guild Wars 2-t a megjelenésre. Ugyanis, ha nem teszi meg, tiéd a győzelem! Amennyiben elég gyors vagy… ;)
Persze, azok számára nem adatott meg ez a lehetőség, akik nem rendelkeznek Guild Wars-fiókkal, de nem is szükséges ahhoz, hogy játszhass a Guild Wars 2-vel. A Guild Wars egy nagyszerű játék a maga módján, előnyödre válhat, ha kipróbálod, amennyiben el szeretnéd ütni valamivel az időt, vagy csak szeretnéd megismerni a játék előzményét és háttértörténetét. Emlékszem néhány Guild Wars: Prophecies példányra, amit a Fekete Péntek [USA-ban Hálaadást követő és Karácsonyt megelőző vásárlási láz - zhorak] idején 5$-ért, az egész szériát pedig, mindössze 15$-ért láttam. Szóval, ha még nem próbáltad ki, csak nézz körül, talán kiszúrsz egy olcsó példányt, és ki tudja… esetleg az áhított nevet is lefoglalhatod.

Posted Image
2. Töltsd ki a Hall of Monuments-t.
Ha már az eredeti Guild Wars-ról beszélünk, ha megvetted, ajánlatos kitölteni a Hall of Monuments-t, hogy néhány extra felszerelést juss, bérmentve. A Hall of Monuments-ből rengeteg hasznos jutalmat szerezhetsz.
Persze nem kell az egészet kitöltened, hogy megkapd a jutalmakat – harminc pont elegendő -, de senki sem akadályoz meg abban, hogy megszerezd mind az ötvenet, ha villogni szeretnél ismeretlenek és guildtársak előtt egyaránt.
Ha még új számodra a Guild Wars, akkor sem kell aggódnod, mert elég sok pontot szerezhetsz a Hall of Monuments-ben, viszonylag kevés erőfeszítéssel. Ez egy nagyszerű lehetőség, hogy rengeteg extra holmit szerezz az indulásra. Ha eddig nem is igazán érdekelt a Guild Wars, talán ez épp elég indok, hogy adj neki egy esélyt.

Posted Image
3. Szerezd meg hát mind!
Úgy bizony, mindet, még azokat is, amelyeket nem akarsz kipróbálni. Ki merem állítani, talán éppen az a kaszt lep meg leginkább, amelyikről nem hitted volna.
Mielőtt kipróbáltam a mesmert, rengeteg videót néztem meg, és úgy gondoltam, hogy nagyon bénára sikeredett, mint valami petes kaszt erőltetett mása, gyenge és unalmas. Ó, hogy mekkorát tévedtem… Mikor kipróbáltam, nem csak az előítéletem dőlt dugába, de a véleményem is megváltozott: most már úgy gondolom, hogy ez a legszórakoztatóbb kaszt az általam kipróbáltak közül. Minden egyes weapon set szórakoztatott, egyszerűen minden a helyén volt. Most már úgy érzem, hogy a mesmer lesz az a kaszt, amivel főképp játszani fogok. Ha leragadtam volna az első benyomásnál, és nem próbáltam volna ki, óriásit vétettem volna. Ti ne tegyétek meg ugyanezt a hibát. Próbáljátok ki mind!

Posted Image
4. Tervezd meg a kinézeted.
Talán nem mindenkinek döntő tényező a kinézet, azonban, ha te is olyan vagy, aki órákat tölt el a karakterkészítőben, hogy tökéletesítse a karakterét, akkor ez egy fontos lépés. Pepecselj most a karakter elkészítésével, ezt követően készíts egy screenshot-ot, vagy memorizáld a csúszkák helyét, így nem fogsz időd veszíteni headstart-kor. Órákat spórolhatsz meg, ha most mártózol bele a karakterkészítés rejtelmeibe.

Posted Image
5. Döntsd el, melyik kasztot és háttértörténet-szálakat választod, ötölj ki karakterneveket, de legyen mentőöved, ha foglalt lenne!
Ahogy a kinézetet, úgy a történet-szálakat is ki kell választanod. Tervezd el, melyik kasztnak és fajnak milyen történetet akarsz. Ha négy ember nemesed van, nem biztos, hogy mindegyikük rég elvesztett nővérkéjük után sírnak. Talán egyikük épp cirkuszban akart fellépni. Tervezz előre, így időt spórolsz meg a fontosabb dolgok számára.
Most… Némelyikőtöknek talán elég, hogy a headstart első öt másodpercében lefoglaljátok az Xx Narutoblade Xx nevet, de másoknak lehet, hogy a nevek hihetetlenül fontosak, nekik nehezebb dolguk van a nevek kiötlésekor. Akár órákon keresztül bambulhatják karakterkészítő felületet, miközben az agyuk a kurzor ütemére kattog egy néven.
Ez nem olyan dolog, amit a headstart kezdetekor akarsz eldönteni, amikor minden jó nevet hamar elkapkodnak. Tervezz előre! Találd ki a neved, most. Ha már eltervezed a karaktered kinézetét, itt az ideje elnevezni őket. Ezzel a lépéssel csak stressztől és rengeteg fejfájástól szabadítod meg magad a headstart idején.

Posted Image
6. Vizsgáld meg a készség eszköztárat [skill tool], olvass utána a traiteknek és a utility készségeknek. [utility skills]
Láttad már a Guild Wars 2 Skills tool-t? Ha nem, épp itt az ideje. Minden egyes main hand és off hand kombinációt kipróbálhatsz, beleértve az összes utility és elite képességet, sőt a traiteket is beállíthatod. Ez egy nagyszerű eszköz, ha többet akarsz megtudni a kasztokról és kezelhetőségükről.
Bizonyosodj meg arról, hogy a kipróbált kasztok illeni fognak a stílusodhoz, és nézd meg, mi mindenre képesek a készség eszköztár alapján.
Ha rengeteg időt töltesz képesség és trait kombinációk vizsgálatával, akkor a legjobb, ha ezt két bétahétvége között teszed, így nem fogod a drága idődet elpazarolni az események alatt. Kipróbálhatod őket a következő esemény idején, így levonhatod a végső következtetést a kasztokkal kapcsolatban, és felkészülhetsz a Guild Wars 2 indulására.
Ha a tárgyak iránt érdeklődsz, vess egy pillantást a Guild Wars 2 Database-re a Gurun. Képességek, trait-ek, achievementek és minden más megtalálható az oldalon.

Posted Image
7. Ismerkedj.
Keress régi barátokat és guildtársakat, álljatok össze a Guild Wars 2-ben! Ha tiszta lappal szeretnél indulni, keress ismerősöket, kellemes társaságot, akikkel játszhatsz, így nem leszel egyedül induláskor.
Ha még el vagy anyátlanodva, ne habozz, nézz körül a toborzó részlegünkben!

Posted Image
8. Ellenőrizd a beállításokat.
Bizonyosodj meg afelől, hogy a számítógéped futtatja a Guild Wars 2-t. Itt megtalálhatod az alapkövetelményeket.
Ha nem futtatja, a legjobb, amit tehetsz, hogy neki állsz spórolni, pajtás! Már nincs sok időd, jobb, ha minél hamarabb feltornászod a géped, mire a Guild Wars 2 a polcokra kerül!

Posted Image
9. Telepíts és frissíts!
Most, hogy a géped futtatja a játékot, itt az ideje frissíteni az operációs rendszert és meghajtókat telepíteni.
Jó ötlet, ha alkalmanként frissítesz, ugyanis nem mindegy, hogy órákon keresztül tépkeded a hajad egy játékbeli hiba miatt, vagy remekül szórakozol a játékvilágban.
Talán nálad is akad valami, ami miatt forgatnád a szemed, és rengeteg alkalommal valóban érzékelhető a különbség a régebbi és újabb verziók között.

Posted Image
10. Vedd meg a játékot!
Vedd meg a játékot! A Guild Wars 2 augusztus huszonnyolcadikán jelenik meg és a headstart huszonötödikén kezdődik [a pre-purchase vásárlók számára - zhorak], és úgy tűnik, még mindig vannak, akik nem vásárolták meg a játékot. Ezt komolyan mondani kell? Hogy, még te sem vetted meg? Akkor meg mi a fenéért olvasod még ezt? Siess és vedd meg a játékot! Tuszkold a pénzt a monitorodba, vagy akármi, de Te akarod ezt a játékot.