2012. szeptember 9., vasárnap

Revolúció vagy Evolúció Part.2

Folytatnám korábban megkezdett cikksorozatomat, amelyben szemügyre veszek néhány játékot, és a játékpiacra alakult hatásuk alapján átgondolom, hogy vajon forradalmiak voltak-e vagy sem. A már korábban leírt szempontokkal fogom most is folytatni.
Néhányan felvetették, hogy mi értelme van offline RPG-ket tárgyalni, amikor ugye a GW2 épp hogy online játék. Ugyanazt tudom itt is írni, mint pár napja a kommentek között: egy-egy mechanika hatása, illetve meghonosodása függetleníthető magától a játéktól, ebből a szempontból a játék maga másodlagos, a trend a lényeg. Az pedig hogy átgondolom több játékra vetítve a saját gondolatmenetemet,  segítség számomra visszaellenőrizni azt.

Diablo, Diablo 2 (1996, 2000)



1. Jelentős, jól azonosítható változás: Igen. A Blizzard nagyot robbantott ezzel a játékkal, ekkoriban állt a stúdió kreativitása csúcsán, és egészen új, meglepően friss irányba vitte el az addigra némiképpen megcsontosodott és elfáradt RPG receptet, ami ráadásul egy igen hosszú, RPG-szegény időszakban érkezett. A játék azonnal és jól érthetően meghatározta magát az addig RPG-khez képest generált pályáival, kiváló grafikájával, elképesztő táplódási technikáival.
2. Iparági mérce lett-e: Igen.  Ekkor teremtődött meg lényegében az action RPG fogalma, a generát pályákkal, minimális RPG elemekkel (a fejlődésen és a tápolódáson túl valódi RPG-ről nem is beszélhetünk),
3. Új játékosbázist vonzott-e magához: Igen. Az új műfaj új játékosokat hívott magához, a recept a mai napig sikeres, milliókat mozgat meg.
4. Sikeres-e a játék: Igen. Nem is kell részletezni szerintem. A Diablo 2 még soksok évvel a megjelenés után vissza-vissza kódorgott az eladási listák felsőbb részeibe, a harmadik – amúgy újításokban igen szerény – epizód pedig a  tízmilliós eladási határt is átlépte.
5. Kiállta-e az idő próbáját: Igen. Úgy gondolom ez volt az első igaz nagy forradalom RPG (bár az RPG szó a Diablo sorozat esetében mindig eléggé idézőjeles) ügyileg ebben a korszakban, és jól mutatja hogy az igazán eredeti gondolkodás és ötlet mekkora fordulatot képes hozni egy kifulladtnak gondolt műfajban.
Baldur’s Gate (1998)



1. Jelentős, jól azonosítható változás: Igen. Nem sokat kellett várni az újabb nagy dobásra, az én generációm számára akkoriban a BG-ről érkező hírek hihetetlen mesének tűntek. Egy Ad&D alapú RPG fantasztikus grafikával, összetett történettel, akkoriban sokan csak erre vágytunk. A játék összehasonlíthatlan volt a korábbi Ad&d licenc alapján készült termékekkel, és jelentősen meghatározta jópár ember gimnáziumi éveinek a minőségét.

2. Iparági mérce lett-e: Igen. Erről tanúskodik a nagyszámú utód, pl. Ice Wind Dale, Baldur’s Gate 2, Temple of Elemental Evil és a PlaneScape: Torment. Ez utóbbi véleményem szerint a valaha készített legtökéletesebb RPG, nem csupán azért mert a valaha volt legkiemelkedőbb minőségű és komolyságú RPG settingben játszódik (amely könyvespolcom jelentős részét foglalja el ma is), hanem azért is, mert ez talán az egyetlen ilyen játék, ahol a játék 90%-a véghez vihető harc nélkül, a dialógusok mennyisége pedig döbbenetes.
Természetesen a PlaneScape: Torment nagyságához mérhető a Baldur’s Gate 2, amely a maga közel 150 órás játékidejével valószínűleg örökre egyedülálló marad, manapság már ritkaságszámba megy az ilyen (bár talán a Bethesda gémek közelítenek)
3. Új játékosbázist vonzott-e magához: Igen. Egészen új generációt rántott bele a szerepjátékok világába, és még fontosabb érdem szerintem, hogy új életet lehet az akkor haldoklónak tűnő műfajba.
4. Sikeres-e a játék: Igen. Két milliós eladott példányszám teljességgel elvitathatatlan érdem ebben a korban, a licencelt utódokról és az újra szárba szökő RPG reneszánszról nem is beszélve.
5. Kiállta-e az idő próbáját: Igen. Ezt talán semmi nem tanúsítja jobban, mint a Szeptember 18.-án megjelenő Enhanced Edition. ’nuff said.
Elder’s Scroll 3: Morrowind (2002)



1. Jelentős, jól azonosítható változás: Igen. Az Elder Scroll sorozat a saját útját járta végig, nem hagyta magát holmi divatok által befolyásolni. A cég talán a legjobb példája annak, hogyan lehet valaki sikeres, ha ragaszkodik a saját filozófiájához a játékkészítést illetően, és azt csinálja amit a legjobbnak gondol az RPG műfajban.
Az általuk készített játékok az Ultima Underworld spirituális utódjának, illetve annak többszöri iterációjának tekinthetőek. Valóban, az Elder Scroll sorozat darabjai között jól érezhető a fejlődés részről részre, de az alapok mindig ugyanazok: 1st person view, hatalmas bejárható világ, a főtörténet pedig lényegében csak töredéke az elérhető tartalomnak.
2. Iparági mérce lett-e: Nem. Persze ez vitatható, de valójában nem sokan próbálták ezt a fajta részletgazdagságot és minőséget reprodukálni (vagy csak hozzám nem ért el), a Bethesda gyakorlatilag a kezdetektől csak saját magával versenyez, ők is megteremtették a műfajt, amit jónak gondolnak és amiben ők a legjobbak.
3. Új játékosbázist vonzott-e magához: Nem (és egyben Igen). Ez is nehéz kérdés, de én úgy érzem a Fallout sorozatig a játékok ugyan egyre sikeresebbek lettek kereskedelmileg is, és egyre fogyaszthatóbbak is a nagyközönség számára, tehát végülis mindig vonzott magához játékosokat, de olyan robbantásról mint a Diablo vagy Baldur’s Gate esetében nem beszélhetünk, inkább fokozatos stabil növekedésről.
4. Sikeres-e a játék: Igen.  
5. Kiállta-e az idő próbáját: Igen, de nem úgy mint az előzőleg említettek: a recept él és virul, és minden kiadott (Oblivion, Skyrim, Fallout) játékkal finomítanak rajta, de úgy gondolom kevés spirituális utódja vagy követője van, a fejlesztők általában könnyebb vagy teljesen más utakat választanak.

Befejezése következik.

2012. szeptember 7., péntek

GW2 – hazai eladási adatok és nemzetközi hírek


Bár az elmúlt hetek/hónapok igencsak pangó játékkiadási időszaka után kétség sem fért ahhoz, hogy az élen fog rajtolni a GW2, de azért a posttal meg akartam várni a hivatalos eladási adatok publikálását. Nos ez megtörtént, és nagy örömömre szolgál jelezni, hogy a 2012.08.07 és 2012.09.02-es mérési időszakban új belépőként a Guild Wars 2 egyből a hazai eladási slágerlista élén debütált. Ezzel lelökve onnan az immáron 15. hete első helyen álló Diablo 3-at. Bár azt, csak halkan jegyzem meg, hogy az eheti chart alapján a Diablo 3 egyből a 4. helyre zuhant:




Lehetőségeim szerint törekedni fogok arra, hogy hétről-hétre közösen nyomon tudjuk követni a Guild Wars 2 hazai és nemzetközi terjeszkedését. Mindjárt egy másik téma is, ha már szóba került a nemzetközi terjeszkedés is. Bár a korábbi kiadói információk szerint a NCSoft nem tervezte egyhamar a GW2 távolkeleti terjesztését, azonban a jelek szerint Kínában ez mégis igen hamar megfog történni.  Az ezzel kapcsolatos hivatalos bejelentést már jóval megelőzte egy komolyabb pletykahullám a távol-keleti országban, miután fény derült arra, hogy az egyik nagy országos lefedettségű kiadó befoglalta a Guild Wars 2 domaint. A találgatásokra Augusztus 30-án került pont, amikor hivatalos sajtóközleményben került informálásra a világ legnagyobb MMORPG közössége (márhogy a kínai…) arról, hogy a Kongzhong kapta meg a Guild Wars 2 kiadási/terjesztési jogait a régióban. A Kongzhongkezében van az igen nagy népszerűségnek örvendő Wargaming.net portál, amin keresztül a World of Tank, World of Warplanes és World of Warships játékok is elérhetők. A kiadás részleteiről és a fizetési modellről egyelőre még nem nem esett szó.

2012. szeptember 5., szerda

A Játék Állapota 20120905



A régi infókat megtaláljátok a korábbi posztokban, itt csak a legfrissebb, legújabb híreket találjátok.
  • A szeptember 2 előtt beküldött, feltört accountokkal és belépési gondokkal kapcsolatos ticke-eteket megoldották.
  • A Trading Post most már mindenki számára elérhető.
  • Néhány vásárló azt tapasztalhatta, hogy a gemek késve érkeztek meg a számlájára. Ezt a hibát javították és minden gem megérkezett.
  • A party és guild problémákon a mai és holnapi patchek fognak javítani.
  • A PvP tournament jutalmak javításán továbbra is dolgoznak.
  • Ideiglenesen kivették WvW-ben a karavánok elkíséréséért járó jutalmakat, mivel újraegyensúlyozzák azokat.
  • A “The Battle for Fort Trinity” és a “Shell Shock” küldetéseket javították.
  • A mai frissítésben javítottak tooltip és chat link hibákat. A tooltip-eknek most már mutatniuk kell a tárgy fejlesztések neveit. A chat linkeknek most már mutatniuk kell a transmute-olt tárgyak neveit, a fegyver/páncél ragokat a nevekben és a stack-ok mennyiségét.
  • Fellőtték a hivatalos support fórumot tesztelés céljából. A következő napkban további fórumok válnak majd elérhetővé.

Revolúció vagy Evolúció Part.1

Hosszú-hosszú ideje töröm a fejem hogy vajon a GW2 forradalmi játék-e vagy sem. Természetesen számtalan ember vágja rá erre hogy “igen, persze”, de a dolog csak nem hagyott nyugodni. Sokan egyenesen árulót kiáltanak, ha nem állok egyenes derékkal és blendamed reklám mosollyal a kórusban nem süvöltöm, hogy “Guild Wars 2, Viva La Revolución”, bár szerencsére még falhoz senki nem akart állítani (vagy ha igen, nem sikerült:).
Szóval azt hogy a GW2 kiállja-e az idő próbáját azt nem más fogja megmondani, mint a….hmmm…izé…az idő (frappáns, ugye)! De csak nem ment ki a fejemből a kérdés, és a szerkesztőtársakkal való beszélgetés során tovább árnyalódott az addig is bizonytalan véleményem, így arra jutottam hogy alaposabban megrágom ezt a kérdést. Kétrészes (de az is lehet hogy három lesz:) cikkemben megpróbálom definiálni az én szótáramban mit jelent a forradalom, megpróbálom áttekinteni, hogy milyen példák állnak előttünk a múltból forradalmi újításokra, majd átgondolom hogy a GW2 vajon forradalminak nevezhető-e.

Mi is a forradalom?

Kezdjük talán ezzel, mert erre fogok a későbbiekben hivatkozni. Mit tartok én forradalminak.
1. Az játék nyilvánvaló és laikus szemmel is letagadhatatlan nagy változást hoz, amely korábban nem létezett az adott műfajban. A hangsúly itt a “látható” és “nagy” kifejezéseken van.
2. A játékban alkalmazott megoldások alapvető mércévé válnak, és a későbbiekben részben vagy egészben elvárás lesz az utána következő játékokban, azaz egy játék sem lehet ezután sikeres enélkül a recept nélkül, hacsak fel nem talál valami radikálisan újat.
3. Olyan nagyhatású az újítás, hogy egészen új játékosbázist képes magához vonzani, azaz nem csak a műfajt kedvelő embereket szólítja meg, hanem azon túli, a stílussal eddig semleges szemléletű illetve neadjisten előítéletekkel rendelkező  játékoskat is.

4. A játék és ezzel együtt az újítások el is jutnak a célközönséghez, azaz úgymond sikeres lesz, ezáltal nagyobb hatást gyakorol. Ez nem életbevágó, rengeteg kult klasszik van, amely csak kevesekhez jutottak el, és végül mégis elfoglalja megérdemelt helyét a történelemben, de a siker egyfajta önigazolás is: minél sikeresebb a game, annál többen emlékeznek rá.
5. Kiallta-e az idő próbáját.
Nem szükséges hogy minden feltétel teljesüljön, de minél több megvan ezek közül, annál nagyobb biztonsággal jelenthetjük be a forradalmat. Az alábbiakban ezen szempontrendszer alapján értékelek ki néhány nagyhatású játékot, majd végül a GW2-t is.

Néhány példa a múltból
A következőkben néhány single player RPG-t fogok szemügyre venni, egész egyszerűen azért mert ezt a műfajt követem a legszorosabban gyerekkorom óta. Őszintén szólva az MMO-kban kevéssé vagyok otthon, WoW-al pl sosem játszottam (bár mindig követtem a sajtón keresztül a történéseket) így tehát nem is érzem magam szakértőnek, valamint az MMOs részt Endrosz remek cikkében már amúgy is kivesézte.
Hangsúlyozom, hogy semmiképpen sem akarom az offline RPGk történelmét részletesen bemutatni, így tehát rengeteg kimaradó is lesz, amik hoztak valami újítást (Ultima, Fallout, Darklands, Gothic) és olyanok is amik próbálkoztak, de látványosan buktak (SSI Dark Sun, Dark Sun 2, Menzoberranzan). Szigorúan szubjektív lista következik fiatalkoromból mai szemmel.

Eye of the Beholder (1990)

1. Jelentős, jól azonosítható változás: IgenA korábbi sikerjátékok (Bard’s Tale (1985), Pools of Radiance (1988)) után teljesen újfajta rendszerrel érkezett a trónkövetelő, a korábbi taktikai harcot real time mozgás és real time harcrendszer cserélte fel, a grafika pedig óriásit fejlődött a korábbiakhoz képest. Ugyanakkor a játékmenet, a szerepjáték és a harcrendszer tulajdonképpen butítva lett a korábbiakhoz képest (erről majd később, van hogy erre van szükség)
2. Iparági mérce lett-e: NemValójában igent is írhattam volna ide, de az igazság az hogy ez a játék egyfajta átmenet volt a taktikai RPG-k és az FPS/TPS típusú szerepjátékok között, és míg voltak követők (Might & Magic 3-5), valójában evolúciós lépésnek tekinthető.
3. Új játékosbázist vonzott-e magához: Igen
4. Sikeres-e a játék: IgenA maga korában óriási siker lett és két folytatást is megért.
5. Kiállta-e az idő próbáját: Nem. Lásd a korábban leírtakat az átmenetről.

Ultima Underworld (1992)
1. Jelentős, jól azonosítható változás: IgenKimondhatjuk hogy ez a játék megelőzte a korát. Ez volt az első igazi folytonos 3D mozgással és környezettel megáldott RPG, ahol a csatában jelentősége volt hogy melyik testrészre célzol. Emellett ebben a játékban jelent meg először a beépített térkép, amire még ráadásul jegyzetelni lehetett. Mindezt megfejelték földalatti helyszinekkel, lakosokkal, kvázi részletes világgal. Tulajdonképpen ez a játék tekinthető az Elder Scrolls sorozat spirituális elődjének.  Sajnos elég sok bug volt benne, és itt érdemes egy pillanatra felidézni, hogy 1992-ben nem úgy mentek a dolgok, hogy egy patchben gyorsan kijavították a hibát. Akkoriban ha nem a javított verziód volt egy játékból, akkor bizony te így jártál. Jómagam sem tudtam befejezni ezt a gamet, de ez nem von le az emlékek szépségéből (bár akkor kivoltam:)
2. Iparági mérce lett-e: IgenFentebb leírtak jó része ma már alapnak számít, a hatás pedig a mai napig érezhető.
3. Új játékosbázist vonzott-e magához: Nem. A sok újítás valószínű kicsit túlszaladt a korán, és nem volt könnyű új tömegeket megszólítani. Eleinte az eladások sem voltak túl fényesek, és kezdetben bukásnak tűnt a játék…
4. Sikeres-e a játék: Igen (és nem).  …azonban ez, ahogy haladt előre az idő, megváltozott, szájról szájra járt a játék híre, és végül lassan, de komoly eladott számok jöttek össze, és manapság is előkelő helyeken szerepel az all-time listákon.
5. Kiállta-e az idő próbáját: IgenKomoly újítások amik máig éreztetik hatásukat, joggal vonult be a történelembe.

Folytatása következik…

2012. szeptember 4., kedd

Játék Állapota 20120903


Account átvizsgálás és email spam

Tegnap három rosszindulatú felhasználó több ezerszer megváltoztatta a Guild Wars 2 account nevét, ezzel vizsgálva át az email listáikat, melyeket más játékokból illetve weboldalakról loptak, valószínűleg azért, hogy megállapítsák, melyik email cím elérhető (még nem használják GW 2 account névként) és melyik nem. Nyilvánvalóan nem szabadna ilyen gyakran account nevet változtatni. Ideiglenesen beszüntettük az account név változtatás lehetőségét, majd visszaállítottuk azt, viszont korlátoztuk azt, hogy megakadályozzuk a fentiek megtörténését.

Annak a több ezer embernek, akik olyan tartalmú emailt kaptak, hogy “a Guild Wars email címed megváltozott” és nem is a vásárlóink, őszintén sajnáljuk a spam-et. Ez azért történik meg, mert az email címetek fent van egy olyan listán amit a hackerek más weboldalkról illetve játékokból loptak és folyamatosan vizsgálják ezeket.

Köszönjük azoknak a Guild Wars 2 vásárlóknak, akiknek letesztelték az email címeit a hackerek, de nem lopták azokat el, mivel erős, egyedi jelszavat választottak. Bár az erős, egyedi jelszó megvédheti az accountodat, amennyiben észrevesszük, hogy az email címed rajta van egy ilyen lopott listán és a hackerek próbálkoznak vele, értesítést fogunk erről neked küldeni. (Az email címeketek erősségét ellenőrizhetitek ezen az oldalon: passwordmeter.com - N.)

Jelszó reset

A jelszó reset funkciót egyelőre kikapcsolva hagyjuk. Kérjük, vegyétek fel a kapcsolatot a support csapattal, amennyiben elfelejtettétek a jelszavatokat!
Nem szeretnénk, hogy az email címlistákkal rendelkező hackerek képesek legyenek jelszót változtatni az accountjaitokon, ezzel ellopva azokat.


PvP Tournament, szerverváltás, karakter készítés/törlés

Több kihagyást is tapasztaltunk a tegnapi napon a PvP tournament-ekben, szerverváltásokban, a karakter készítésben/törlésben, valamint a tournament jutalmakban. Dolgozunk ezen problémák javításán.


Trading Post

Továbbra is dolgozunk a TP kapacitásának bővítésén, hogy az kezelni tudja a hatalmas mennyiségű kereskedelmi kérelmet. A mai napon levettük karbantartás miatt a TP-t, de jelenleg már működik és minden játékos számára elérhető. Továbbra is dolgozunk pár problémán, konkrétan azon, hogy a ‘buy’ és ‘sell’ parancsok néha megakadnak, pedig sikeresek voltak. Tudjuk, hogy a TP nagy része a játéknak, ezért folyamatosan dolgozunk azon, hogy minden játékos számára teljesen működőképes legyen.

Történetbeli lépcsők

A játékosok jelezték, hogy bizonyos történetbeli lépcsőkön nem lehet tovább jutni. Jelenleg javításokat készítünk a “Stealing Secrets”, a “A Grisly Shipment” és a “The Battle for Fort Trinity” küldetésekhez, amelyek remélhetőleg a ma esti frissítésbe (amerikai idő szerint, tehát elvileg már bent kell lennie -N.) már bekerülnek, valamint vizsgáljuk a máshol felfedezett problémákat.


GM műveletek

Íme egy összesítés a mostanában történt GM tevékenységekről a játékban. Az elmúlt 24 órában véglegesen banoltunk 292 accountot RMT-vel kapcsolatos botolás és spamelés miatt, valamint felfüggesztettünk 23 accountot durva nyelvezet vagy karakternév használat miatt.

Brit Eladások: AZ Élen Nyitott a GW2


2010 novembere, a Football Manager 2011 megjelenése óta nem volt PC exkluzív cím a brit szoftvereladási lista élén, a Guild Wars 2-nek azonban most sikerült a bravúr: az első helyen nyitott. 
Az ArenaNet MMO-ja a World of Warcraft megjelenéseket leszámítva a második legjobb premiert produkálta műfaján belül az Egyesült Királyságban a Star Wars: The Old Republic mögött.

A Sleeping Dogs ezzel visszacsúszott a második helyre, míg a dobogó legalsó fokán a New Super Mario Bros. 2-t találjuk. Két új megjelenés volt még a héten, akik szintén nem teljesítettek rosszul: a Madden NFL 13 a hetedik, a Tales of Graces f pedig a tizennegyedik helyen nyitott.


BRIT SZOFTVERELADÁSOK, AUGUSZTUS 26. - SZEPTEMBER 1.
1. Guild Wars 2 (ÚJ)
2. Sleeping Dogs (-38%)
3. New Super Mario Bros. 2 (-36%)
4. London 2012: The Video Game (+4%)
5. Lego Batman 2 (-12%)
6. Darksiders II (-71%)
7. Madden NFL 13 (ÚJ)
8. Transformers: Fall of Cybertron (-39%)
9. Ghost Recon: Future Soldier (-5%)
10. Call of Duty: Modern Warfare 3 (+84%)

2012. szeptember 1., szombat

A Játék Jelenlegi Állapota!



Ma hajnalban kaptunk egy wiki-s posztot a játék jelenlegi állapotáról. Ennek a fordítását olvashatjátok most itt.

Account biztonság
Védd meg az accountod! Észrevettük, hogy hackerek folyamatosan vizsgálják a más játékokból, weboldalakról és trójaiakból szerzett email címeket és jelszavakat, hogy azok egyeznek-e valamelyik Guild Wars 2 accounttal. Lépéseket tettünk annak érdekében, hogy megvédjük ez ellen a játékosokat, de a ti segítségetekre is szükségünk van. Használjatok erős, a Guild Wars 2-re egyedi jelszavat, olyat, amit sehol máshol nem használtok. A legnagyobb biztonság érdekében egyedi email címet is használjatok és nézzétek meg a blog posztunkat további tippekért.

Email hitelesítés
Azoknak a játékosoknak, akik visszaigazolták email címüket, most már elérhető az email hitelesítés. Ez a rendszer egy emailt küld neked, ha észreveszi, hogy olyan helyről akarnak belépni az accountodra, ahonnan eddig ez nem történt meg, ebben az emailben megkérdezi, hogy engedélyezed-e onnan a belépést vagy sem. Észleltük, hogy az email hitelesítés nem kompatibilis az Internet Explorer régebbi verzióival. Dolgozunk a javításon, ami várhatóan holnap érkezik. Amennyiben nem kapod meg az account visszaigazolást vagy a hitelesítést, ellenőrizd a lomtár/spam mappáidat és a noreply@guildwars2.com címet add hozzá a biztonságos küldők listájához.

Partyk, guildek, stb
Jelentős javításokat végeztünk a a partykon és guildeken. Ugyanakkor előfordulhatnak még időszakos kihagyások. Ezek a kihagyások olyan problémákat okozhatnak, hogy a party tagok nem jelennek meg a térképen, a tagok nem maradnak egy overflow szerveren amikor térképek között utaznak, valamint a guild meghívások is szünetelhetnek.

Trading Post
Tegnap megnyitottuk a Trading Post-ot a játékosok 50%-ának, amelyet folyamatosan cserélgettünk. A tegnapi adatgyűjtés után számos javítást eszközöltünk, a mai napon pedig egy nagyobb tesztre készülünk.

Tournament jutalmak
Úgy hisszük, hogy javítottuk azt a hibát, ami miatt nem jelentek meg a tournament ládák. Tudassátok velünk, ha van még ezzel valami probléma.

World v. World
Tisztában vagyunk vele, hogy a WvW meccsek nem jól indulnak újra. Dolgozunk ennek a javításán. Amint ezt a problémát kijavítottuk, 24 órás meccseket fogunk tartani, hogy kiegyensúlyozzuk a szervereket.

Szerverek
Tegnap három új európai szervert indítottunk el, ma pedig három amerikait, valamint növeltük a populáció limitet az összes szerveren.

Overflow
Mivel a legtöbb karakter még alacsony szintű, így egy területen játszanak, gyakori, hogy a játékosok overflow szerverre kerülnek. Ha egy barátoddal akarsz együtt játszani, de nem ugyanazon az overflow  szerveren vagytok, akkor alakíthattok partyt, majd rákattinthatsz a barátod karakterének képére és ott kiválaszthatod a “join” funkciót. Arra számítunk, hogy az overflow szerverek a háttérbe fognak szorulni, ahogy a játékosok szétszóródnak a világban.

Bot-olás
750 játékos accountját függesztettük fel bot futtatás miatt. Hamarosan végleges ban-al fogjuk sújtani a bot használókat.

Exploit
Ha egy exploit-ot fedezel fel a játékban (mint például a karmás cucc volt -N.), ne használd ki vagy tedd közzé, ehelyett azonnal értesíts minket a következő új email címen: exploits@arena.net

Fórumok
Jelenleg a legfontosabb célunk, hogy a játék stabilan és hibátlanul fusson. Ezért, hogy ne terheljük le még jobban az infrastruktúránkat és a programozó csapatot, úgy döntöttünk, hogy nem nyitjuk meg a fórumot addig, amíg a játékosok kezdeti rohama el nem csitul egy kicsit.

Wiki
Megnöveltük a wiki szerverkapacitását, hogy javítsuk a felhasználók által észlelt problémákat. Úgy tervezzük, hogy az ehhez hasonló frissítéseket a wiki-n fogjuk posztolni, amíg az képes kezelni a forgalmat.

A következő szoftver frissítések
A nap folyamán a játékot nem-megszakító változtatásokat hajtunk végre. A következő back-end szerver frissítést Seattle-i idő szerint ma éjfélkor hajtjuk végre (ha jól tudom ez nálunk délelőtt 9 – N.).  A játék körülbelül 20-60 percig elérhetetlenné válhat, amíg ez a frissítés meg nem történik.

Tournament PvP
Karbantartás miatt levettük a Tournament PvP-t, pár probléma javításán dolgozunk.